Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Ez történik, ha túl sok sót fogyasztunk

Megvan, pontosan mennyi sót kéne fogyasztanunk naponta.
2018. szeptember 27.

Még akkor is sok sót viszünk be a szervezetünkbe, ha nem sózunk rendszeresen. A feldolgozott élelmiszereknek, a tasakos, félkész ételeknek, a rendelt kajáknak igen magas a sótartalma. Ezeket pedig csak akkor kerülhetjük el teljesen, ha egyáltalán nem fogyasztjuk.

A sónak és a nátriumnak egyre rosszabb a megítélése. Folyamatosan arról hallani, hogy sokat fogyasztunk belőle, és ez mennyire ártalmas. A nátrium valójában egy esszenciális mikrotápanyag, amely a testünk folyadékegyensúlyának kezeléséhez, a vérnyomás-szabályozáshoz, és az idegi működéshez szükséges. Így az sem jó, ha teljesen megvonjuk.

Mennyi sót lehet egy nap fogyasztani?

Az ajánlás a napi maximum 2,3 grammnyi sóbevitel. Egy átlag amerikai viszont kb. 1,5-szer ennyit, 3,8 gramm sót fogyaszt naponta. A 3 gramm elsőre soknak hangzik, viszont könnyen összejöhet, főleg, ha gyakran fogyasztunk gyorskaját, feldolgozott, félkész, előre csomagolt ételeket. Hogy csökkentsük a sófogyasztást, igyekezzünk otthon főzni magunknak, kerüljük a magas mértékben feldolgozott élelmiszereket.

Mi lesz, ha sokáig túl sok sót viszünk be?

Amellett, hogy puffadnak érezzük magunkat, komoly következményei lehetnek a túlzott sófogyasztásnak. A szervezet több vizet tart vissza, amely megemeli a vérnyomást, így több terhet ró a szívre és a vesékre. A magas vérnyomás szívproblémákhoz vezet, így az ezzel élő embereknek még kevesebb sót, napi maximum 1,5 grammot ajánlott fogyasztani.

A csökkentett sóbevitel a fogyást is támogatja

Amellett, hogy az általános egészséget is javítja, a súlyvesztést is támogatja a maximalizált sóbevitel. A túlzott sófogyasztás vízvisszatartást eredményez, amely puffadáshoz vezet. Mint már írtuk, a túlzott sófogyasztás egyik forrása a feldolgozott, félkész ételek, a gyorséttermi kaják. Ezek általában sok cukrot és egészségtelen zsírokat is tartalmaznak, amely anyagok nem a karcsú derék jó barátai. Így ezek kizárása az étrendünkből nem csak a sófogyasztás csökkentését eredményezi, de fogyást is.

via: Popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Több fűszert, kevesebb sót!

Több fűszert, kevesebb sót!

Próbáld ki, hogy milyen az élet kevesebb sóval, és több fűszerrel, meglátod, megéri!
Fehér fogak kávézás mellett is

Fehér fogak kávézás mellett is

5 tuti tipp következik.
10 tipp fogyáshoz

10 tipp fogyáshoz

Egy zsírégető edző top 10 tanácsa. Akár alapszabályokként is kezelhetjük ezeket.

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.