Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

A makadámdió fogyasztásának 7 előnye

Ma van a napja az USA-ban, együnk ezt uzsonnára.
2018. szeptember 4.

Ez a dióféle tele van egyszerese telített zsírsavakkal. Ez az egészséges zsírsavnak is titulált anyag segít csökkenteni a koleszterin szintet, így csökkenti a szívmegbetegedések, a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Meglepően magas a rosttartalma, amely az emésztőrendszerünk egészségét támogatja. Remek tiaminforrás (B1-vitamin), amely az idegsejtek megfelelő működéséhez kell.

1.Csökkenti a szívmegbetegedések kialakulásának kockázatát:

A fent is említett egyszeresen telített zsírsavtartalmának köszönhetően. Kutatók kimutatták, hogy az LDL koleszterin (a rossz koleszterin) szintjét képes csökkenteni a szervezetben.

2.Tele van antioxidánsokkal:

Flavonoidokat tartalmaz, amelyek a szabadgyökökkel veszik fel a harcot. Így elhárítja a rákos megbetegedések, a gyulladások, a krónikus betegségek megjelenését. Emellett némi E-vitamint is tartalmaz.

3.Támogatja a fogyást:

Habár ez a legmagasabb kalóriatartalmú dióféle, érdemes figyelembe venni, hogy ez a sok kalória tele van értékes tápanyagokkal. A benne található egészséges zsírok pedig csökkentik az oxidatív stressz mértékét.

4.Támogatja az egészséges emésztést:

Remek rostforrás, amely tápanyag elengedhetetlen a belek helyes működéséhez. Ügyeljünk, hogy lassan fogyasszuk a rostokat, különben puffadást tapasztalhatunk.

5.Javítja az agy működését:

A benne található tiamin a szénhidrátot energiává alakítja, amely a sejteket működteti – az agyunk ebből az energiából pedig sokat használ, hogy megfelelően tudjon működni.

6.Javítja a bőrt:

Különösen a makadámdió olaj az, amely előnyös a bőrünknek. Fitoszterol-makadémiát tartalmaz, amely lágyítja és megnyugtatja a bőrt. Emellett található benne palmitinsav, linolsav és olajsav. Ezek az anyagok hidratálják a bőrt, javítják a hibáit, gátolják az öregedést.

7.Erősíti a csontokat és a fogakat:

Gazdag magnézium-, mangán- és foszforforrás – mindez szükséges az erős csontszerkezethez. Ezen tulajdonsága teszi a makadámdiót hasznos élelmiszerré a csontot és fogakat érő megbetegedés elleni küzdelemben. Ismeretes, hogy a reumás ízületi gyulladások megelőzésében is hatékonyak.

via: Curejoy

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

A makadámdió nem a fogyás barátja

A makadámdió nem a fogyás barátja

Persze, a magvak és diófélék egészségesebbek, mint a chipsek és a gumicukrok, de nem feltétlenül előnyös mindegyikük.
Okos magvak

Okos magvak

Most, hogy a quinoát már több szólamban is tudjuk, jöhet a refrén: a hajdina és az amarant is megér egy kis gyakorlást.
Így készítsünk házi diákcsemegét

Így készítsünk házi diákcsemegét

Ma van a trail mix, vagyis a diákcsemege napja!

Napi ajánlatunk

Top videók

Töltött kiflik uzsonnára

Ezt pakold a gyerekek uzsonnás dobozába!

Kapros-csirkés melegszendvics

Nincs időtök reggel? Semmi baj! Ezt a szendvicset este is előkészíthetitek.