Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Így készítsünk házi diákcsemegét

Ma van a trail mix, vagyis a diákcsemege napja!
2018. augusztus 31.

A diákcsemege egy remek uzsonna. A bele kerülő magvaknak köszönhetően tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal, antioxidánsokkal. Az aszalt gyümölcsökkel viszont csínnyán kell bánni, hiszen sokkal koncentráltabb mértékben tartalmazzák a szénhidrátot (gyümölcscukrot), mint a friss gyümölcsök.

Akik rendszeresen fogyasztanak olajos magvakat, azoknak a szív- és érrendszeri megbetegedésekre (ez a bennük levő omega-3 zsírsavnak köszönhető), valamint a rák kialakulására is alacsonyabb az esélyük. Sok bennük a rost, a fehérje, a zsírok, amelyek segítenek kordában tartani az étvágyat. Ezért egy fogyókúrába is remekül beilleszthető a diákcsemege.

A házilag összeállított diákcsemege két okból jó. Először is, hogy gyorsan és egyszerűen elkészíthető, bárki össze tudja állítani. Mindössze annyi kell, hogy a megvásárolt magvakat (jobb esetben házi termesztésűeket; pl.: diót), valamint az aszalt gyümölcsöket egy befőttes üvegbe öntjük, majd jól összerázzuk. Másodszor pedig, így pontosan tudjuk, mi kerül az üvegbe, nem kell attól tartanunk, hogy az összeállítás során tartósítószerek, cukor is belekerül.

Mit tegyünk az üvegbe?

Mandulát: A rómaiak a mandulát mágikus élelmiszernek tartották, amely elősegítette a termékenységet. Ez nem bizonyított tény, de az az, hogy a benne levő értékes fehérje védi a csontokat, táplálja a bőrt. Szabályozza a koleszterinszintet, így megőrzi a szívműködés egészségét.

Diót: E-vitamint tartalmaz, amellyel segítjük a nyálkahártya megfelelő működését, így szervezetünk könnyebben égeti el a telített zsírsavakat is. Magas Omega-3 tartalma miatt javítja a szervezet inzulintermelését, ezért a cukorbetegségre hajlamosaknak ajánlott a fogyasztása. Természetes folsavforrás, így terhesség alatt ajánlott rendszeresen fogyasztani.

Kesudiót: Tele van ásványi anyagokkal. A benne található réz a haj színének fenntartásában segít, a magnézium pedig a csontok egészségét támogatja, valamint meggátolja, hogy a kalcium bejusson a az idegsejtekbe – ezzel az erek és az izmok is nyugodt állapotban maradnak. A közvélekedéssel ellentétben pedig nem hizlal, hiszen jó koleszterint tartalmaz.

Mogyorót (a fáról): Magas az olajtartalma, viszont ezek telítetlen zsírsavak, amelyek egészségesek. A szervezetbe jutva hormonokat termelnek, fokozzák a zsíranyagcserét és támogatják az idegműködést.  Gazdag B1-, B2-, C-, H- és E-vitaminban, ásványi anyagok közül pedig káliumot és kalciumot tartalmaz, ezen kívül olyan enzimek is vannak benne, melyekre a sejteknek szükségük van az energiatermelésre.

Aszalt gyümölcsöt: Ez extra ízt visz a diákcsemegénkbe, de vigyázzunk vele. Magasabb a cukortartalma, mint a friss gyümölcsnek, hiszen koncentráltabban tartalmaz szénhidrátot. Így jobb, ha ez a diákcsemege kis részét képviseli csak.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Készítsünk diákcsemegét otthon!

Készítsünk diákcsemegét otthon!

Az a jópofa az egészben, hogy sosem sikerül kétszer ugyanúgy, viszont mindig sós és édes egyszerre, puha, rágós és ropogós, és mindig laktató.
2017 őszének alapanyaga: a pekándió

2017 őszének alapanyaga: a pekándió

Az évszak egyik tipikus dióféléje idén nagyobb reflektorfénybe kerül
Ezért együnk rendszeresen mandulát

Ezért együnk rendszeresen mandulát

Számtalan előnye mellett ma például azért is, mert Nemzeti Mandula Nap van! (persze ez is az USA-ban :) )

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?