Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Turbózzuk fel az anyagcserénket! Mutatjuk azokat az élelmiszereket, amelyek segítségünkre lehetnek

2019. október 14.

Jó anyagcsere nélkül nincs minőségi élet. Ez a folyamat felel szervezetünk sejtjeinek energia-ellátottságáért, illetve azért, hogy a méreganyagok megfelelően kiürüljenek a testünkből. A túl lassú anyagcsere levertséghez, koncentrációs és emésztési zavarhoz, gyenge immunrendszerhez, valamint túlsúlyhoz vezethet, ezért érdemes mind a mozgásra, mind pedig a táplálkozásra odafigyelni. A különböző sportok – különösen azok, amelyek az állóképességet javítják – nagyban segítik az anyagcserénket, javul hatásukra szervezetünk vérellátása, így az oxigén és egyéb tápanyagok gyorsabban jutnak el a rendeltetési helyükre. Bizonyos élelmiszerek és azok tápanyagai szintén hasonló hatást idézhetnek elő, lássuk, melyek ezek pontosan.

 

Citrom

Magas C-vitamin tartalmával segíti elő a jobb anyagcserét és a zsírégetést.

 

Tojás

A benne található fehérjék feldolgozása magasabb sebességi fokozatba kapcsolja szervezetünket.

 

Avokádó

Egészséges zsírjai és tápanyagai miatt célszerű gyakran fogyasztani. 

 

Alma

Szintén gazdag C-vitaminban és egyéb hasznos tápanyagokban.

 

Édesburgonya

Magas rosttartalma rendkívül előnyös a szervezetünknek, ráadásul szinte semennyi zsírt sem tartalmaz.

 

Mandula

Egészséges zsírokban és tápanyagokban gazdag, ám tudni kell, hogy a jó zsírok miatt kalóriatartalma sem éppen alacsony. Maximalizáljuk a napi fogyasztást egy kis marék olajos magban! 

 

Lencse

Nagyszerű növényi fehérjeforrás, kevés is elegendő belőle a telítettségérzet kialakulásához. 

 

Spenót

Segíti az emésztést, ezáltal pedig jó hatást gyakorol az anyagcserére. 

 

Csili

A melengető fűszerek – köztük a csili – hőt termelnek a szervezetünkben, a csili ráadásul sok ásványi anyagot és C-vitamint is tartalmaz.

 

Paradicsom

Alacsony kalóriatartalom, valamint sok-sok vitamin és antioxidáns jellemzi. 

 

Áfonya

Az apró bogyókban rejlő rengeteg C- és E-vitamin szintén segít beindítani az anyagcserénket.

 

Víz

A testünk nagyrészt vízből áll. A víz számtalan élettani folyamat ellátásához létfontosságú, így az anyagcserénk is csak akkor működik rendesen, ha kellő mennyiségű vizet fogyasztunk.

 

Cukkini

Ez a tökféle karotinban, magnéziumban és káliumban egyaránt gazdag, a benne lévő A-vitamin pedig a zsírégetést segíti elő.

 

Forrás: Frisch gekocht

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Tévhit lenne, hogy a folyadék gyorsítja az anyagcserét?

Tévhit lenne, hogy a folyadék gyorsítja az anyagcserét?

Táplálkozási tanácsadók vonják kétségbe ezt a régi jó tanácsot.
Anyagcsere fokozó ételek

Anyagcsere fokozó ételek

Ha azt vesszük észre, hogy az anyagcserénk már nem a régi, jóval kevesebb ételtől is mintha csak hízni kezdenénk, érdemes kipróbálni a következő praktikákat, hogy újra felpörgessük azt.

Napi ajánlatunk

Top videók

Töltött kiflik uzsonnára

Ezt pakold a gyerekek uzsonnás dobozába!

Kapros-csirkés melegszendvics

Nincs időtök reggel? Semmi baj! Ezt a szendvicset este is előkészíthetitek.