Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Ezek a leggyakoribb hibák, amiket elkövethetünk, ha sütőben sült zöldségeket készítünk

2020. január 18.

A sütőben sült zöldség egészséges és gyors köret – vagy akár főétel, leves, saláta alapjául is szolgálhat –, ráadásul nagyon-nagyon finom. Jobban kijönnek az ízek, mint főzve, a belül puha, kívül pedig roppanós-karamellizálódott zöldségeknél szerintünk nincs finomabb. Ahhoz viszont, hogy tökéletes legyen az eredmény, érdemes pár tanácsot megszívlelni, illetve az alábbi gyakori hibákat elkerülni.

1.Több réteg zöldséget teszünk a tepsibe

Az előkészített zöldségeket egy rétegben terítsük szét a tepsiben! Így minden egyes szem vagy darab egyformán fog sülni és pirulni. Ha nem így teszünk, az alsóbb rétegek egyáltalán nem pirulnak meg, hanem inkább csak párolódnak – ráadásul túl puhára.

2.Túl alacsony sütési hőfokot állítunk be a sütőn

Ha korábban egyszer már odaégettük a zöldségeinket, valószínűleg kísértést fogunk érezni, hogy módosítsunk a hőfokon. Inkább legyünk óvatosak, és takarjuk le félidőtájt alufóliával! Lejjebb venni a hőfokot csak akkor érdemes, ha a sült zöldséget pürésítve fogjuk felhasználni egy krémleveshez. 200 °C az ideális, ha a kívül ropogós, belül krémes állag elérésére a cél.

3.Sietünk az aprítással

Hiába szeretnénk pár percet megspórolni az előkészületekkel, nem fogunk jól járni. Sokkal macerásabb adagonként kiszedegetni a zöldségdarabokat a sütőből, az ajtó gyakori nyitogatásával az állandó hőfoknak is búcsút inthetünk.

4.Nem megfelelő az olaj mennyisége

Ha túl sok olajat locsolunk a zöldségekre, oda a roppanós állag, alaposan megszívják majd magukat a zöldségek. A végeredmény nem lesz más, mint kellemetlen íz, rossz állag és rengeteg extra kalória. Azonban a túl kevés zsiradék sem megfelelő, hiszen borítékolható a kiszáradás. Tegyük mély tálba a zöldségeket, és adjunk hozzá először egy evőkanál olajat. Keverjük át, és ha úgy látjuk, hogy nem vonta be kellőképp az olaj a szemeket vagy darabokat, adjunk hozzá még egy keveset. Ezt követően szedőkanállal tegyük át a zöldségeket a tepsibe, így a felesleges zsiradék a tálban marad.

Forrás: Reader’s Digest

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Drasztikusan kevés zöldséget fogyasztunk

Drasztikusan kevés zöldséget fogyasztunk

Ez derült ki a Bonduelle reprezentatív kutatásából

Napi ajánlatunk

Top videók

Húsos-vöröslencsés spagetti

Gyors és laktató tésztaétel a téli napokra.

Édesburgonyás palacsinta

Könnyű vacsora. Vagy extrán laktató reggeli?

Buddha-tál

Finom, egészséges, sokoldalú és a végtelenségig variálható – ez a Buddha-tál.