Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: shutterstock

Ez egy nagyon fontos ásványi anyag, mégis alig hallottunk róla

Pedig számos egészségmegőrző hatása bizonyított
2017. január 16.

Sok olyan vitamint és ásványi anyagot ismerünk, amelyekből egyértelműen nagyobb mennyiségre van szüksége a szervezetünknek. Pl. a kalcium fontos a csontoknak, míg az omega3 sok helyen kap szerepet: az általános egészségünk megőrzésében, jobb kedvre is derít minket, de még a felső-légúti megbetegedések ellen is kitűnően működik. De mi a helyzet a kolinnal? Valószínűleg sokan még nem is hallottunk róla.

A rossz hír az, hogy a kolin egy nagyon fontos ásványi anyag. Mivel  szervezetünk csak egészen keveset képes előállítani belőle, ezért a nagyobbik részt a táplálkozásunkkal kell bevinnünk. A kutatások szerint a szakorvosok mindössze 10 százaléka hívja fel a kolinra páciensei figyelmét. 

De mire is jó a kolin? Azt jó, ha tudjuk, hogy fontos a zsír az anyagcsere szempontjából. A kolin és az általa kiváltott kölcsönhatások nélkül a koleszterin és a zsír felhalmozódik a májban, ahelyett, hogy a vér elszállítaná. Ha ez a felhalmozódás megtörténik, sokkal nagyobb az esélye májbetegségek kialakulásának.

A kolin szerepe még ennél is  sokrétűbb. Olyan gyulladást előidéző faktorok ellen is hatékony, amelyek szívbetegségek kialakulásához vezethetnek. Fontos szerepet játszik az agy egészségének megőrzésében, a kognitív funkciók működésének elősegítésében. Ilyenek például a verbális és a vizuális memória. A legújabb kutatások szerint még a mellrák kialakulásának kockázatát is csökkentheti.

 Az egyik legfontosabb kolin-forrás a tojássárgája, a napi kolin-szükséglet 35 százalékát tartalmazza.

További források lehetnek: marhahús, lazac, csirke, brokkoli, kelbimbó, mogyoróvaj.

 

Forrás: prevention.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Erre a 10 dologra lesz szükséged ahhoz, hogy még egészségesebb legyél 2017-ben

Erre a 10 dologra lesz szükséged ahhoz, hogy még egészségesebb legyél 2017-ben

Ha az egészségesebb életmódot tűzted ki célul újévi fogadalmadban, ajánlott a következő tippeket megfogadnod!
Így varázsold egészségesebbé az ételeidet

Így varázsold egészségesebbé az ételeidet

Mert néhány apró változtatás csodákra képes
5 egészséges, késő esti snack

5 egészséges, késő esti snack

Arra az esetre, ha muszáj...

Napi ajánlatunk

Top videók

Húsos-vöröslencsés spagetti

Gyors és laktató tésztaétel a téli napokra.

Édesburgonyás palacsinta

Könnyű vacsora. Vagy extrán laktató reggeli?

Buddha-tál

Finom, egészséges, sokoldalú és a végtelenségig variálható – ez a Buddha-tál.