Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

8 fontos tény a paleo étrendről

Mielőtt belevágnánk, néhány dolgot érdemes tudni.
2018. május 18.

1.Egy aranyszabály van: Amit az ősember evett, azt esszük mi is. Tehát húst, halat, zöldségeket, gyümölcsöt. De sajnos, az előembereknek nem volt lehetőségük édességboltba járni.

2.A gabonák az első számú ellenség: A glutén és a lektinek miatt. A profik szerint nemcsak az ételérzékenyeknek nehéz ezeket a fehérjéket megemészteni.

3.Nagyon költséges lehet: A paleosok az olyan hívószavakat keresik a termékeken, mint a bio, a szabadon tartott, a hormonmentes. Ezekkel a termékekkel viszont könnyen magasba szökhet a végösszeg.

4.Betegnek érezhetjük magunkat: Minden különleges étrend kezdetekor fel kell készülnünk az első heti fejfájásra. Ez, és a hangulatingadozás az élelmiszermegvonás következménye. A szervezetünk hozzá volt szokva bizonyos élelmiszerekhez, de ha ezek egy részét már nem kapja meg, beletelik néhány hétbe, amíg akklimatizálódik.

5.Átgondoljuk, mit vélünk egészségesnek: Ha eddig úgy véltük a puffasztott rizs mogyoróvajjal egészséges uzsonna (mert egészséges zsírokat tartalmaz, és alacsony a kalóriaértéke), csalódnunk kell. Mivel hüvelyeseket és gabonát tartalmaz, így a paleo étrendben sajnos nincs helye.

6.Lehet, hogy nem fogyunk: A túlevés akkor sem jó, ha paleos ételeket eszünk. Itt is figyelni kell a mértékletességre. Viszont ha még így sem megy lejjebb a mérlegen a szám, ne boruljunk ki – valószínűleg a zsír megy le és épül az izomzat. Ilyen esetben még súlygyarapodást is tapasztalunk, hiszen az izom nehezebb, mint a zsír.

7.Figyelni kell a tápanyagbevitelre: Mivel a paleo étrendben több ételcsoport (pl.: tejtermékek) fogyasztása is tilos, így könnyen tápanyaghiány léphet fel, ha nem figyelünk oda. Különösen a D-vitamin és a kalcium bevitelére kell figyelnünk.

8.Nem minden szénhidrát rossz: Nemcsak a gabonák tartalmaznak szénhidrátot – sok zöldség és gyümölcs is. Ez viszont nem rossz dolog. A ketoval ellentétben itt nincs korlátozva a szénhidrátbevitel, csak arra figyeljünk, honnan nyerjük a szénhidrátot. A banán, az alma, és a keményítős zöldségek is elfogadottak.

via: Delish

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

3 hozzávalós paleo desszert

3 hozzávalós paleo desszert

Két étkezés között egy kis csokis energia
Paleo palacsinta

Paleo palacsinta

Polyák Lilla színésznő régóta az egészséges életmód híve. Családja számára folyamatosan keresi a megfelelő megoldást. Most a paleo étrendet részesítik előnyben, ami mindannyiuknak egyaránt szimpatikus, de leginkább nagyobbik fiának, Zsombornak vált hasznára, aki sportoló.

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!