Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

20 magas fehérjetartalmú étel I.rész

Nem csupán húsokból és halakból nyerhetünk ki értékes proteint, de növényi élelmiszerekből is.
2018. július 14.

Azok, akik sok növényi alapú fehérjét fogyasztanak, kevesebbet nyomnak a mérlegen, sőt, kisebb kockázattal alakul ki náluk szív- és érrendszeri betegség, diabétesz. Akkor is tapasztalhatunk pozitív változásokat, ha nem állunk át a vegetáriánus életmódra, csak kissé visszafogjuk a húsfogyasztást.

Sokan a fehérjebevitel miatt aggódnak, mielőtt vegetáriánus étrendre váltanak: ragaszkodnak a természetes forrású proteinhez, nem szeretnék porított formában, vagy fehérjeszeletekkel pótolni a kiesett állati proteint. A fehérje alaptápanyag, elengedhetetlen az izomépüléshez, a tápláló étkezéshez, a szervezet sejtjeinek megfelelő működéséhez.

A megoldás ilyenkor, hogy olyan növényeket, magvakat, hüvelyeseket fogyasztunk nagyobb mennyiségben, amelyek magas fehérjetartalmúak. Mik ezek pontosan?

Edamame bab (1 csészényiben 18g – megfőzve)

Tempe (85 grammban 16g): A tempét a főtt szójababok fermentálásával készítik, majd egy sűrű, masszív tortaalakra formálják, amelyet felszeletelnek.

Tofu (85grammban 8-10g): Habár nem tartalmaz annyi fehérjét, mint a tepme, az íze népszerűbb.

Lencse (fél csészényiben 9g): Lehet belőle köret, vegaburger alapja, vagy kenőke is.

Fekete bab (fél csészényiben 7,6g – megfőzve)

Lima bab (fél csészényiben 7,3g – megfőzve)

Földimogyoró vagy mogyoróvaj (negyed csészényiben 7g, vagy két evőkanál): Rendkívül laktatók, viszont a vaj változatnál figyeljünk arra, hogy ne legyen hozzáadott cukor, igyekezzünk minél természetesebb kiszerelést választani.

Vadrizs (1 csészényiben 6,5g – megfőzve)

Csicseriborsó (fél csészényiben 6g): Magas fehérjetartalma mellett sok-sok rost is található benne.

Mandula (negyed csészényiben 6g): E-vitaminban gazdag, így a bőr és a haj egészségét, erősségét is támogatja.

via: Prevention

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Nem kell mindig a protein por

Nem kell mindig a protein por

Attól függ a proteinfogyasztás mértéke, hogy mi a célunk a testmozgással.
Fehérjepótlás növényi alapon

Fehérjepótlás növényi alapon

A vegán életmódban ezek az élelmiszerek alapvetőknek számítanak.
Ez történik, ha túl sok fehérjét fogyasztunk

Ez történik, ha túl sok fehérjét fogyasztunk

Kiderült, hogy kellemetlen következményei lehetnek

Napi ajánlatunk

Top videók

Sonkás-bulguros töltött kaliforniai paprikák

Könnyű ebéd vagy vacsora a sütőből. A receptből az is kiderül, hogy miért érdemes elősütnöd a paprikát.

Almás rizsfelfújt

Őszi desszert, amely egy tartalmas leves után 2. fogásként is megállja a helyét.

Duplasajtos tepsis bucik

A hot dog kiflit akár így is felhasználhatod!