Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

10 szokás, amivel egészségesebb lehetsz

2019. április 30.

1 Előre tervezés

Ha már vasárnaponként átgondolod, majd írásba is foglalod a következő hétre szóló mozgással kapcsolatos terveidet és céljaidat, sokkal kisebb eséllyel fogsz letérni a helyes útról. Pont úgy, ahogy a fontos megbeszéléseket, az edzést is írd be a naptáradba a megfelelő időpontra a tervezett időtartammal és helyszínnel, így a később adódó programok mellett már ez is prioritást fog élvezni.

 

2. Étkezési terv

Napra és külön étkezésekre lebontva is megtervezheted, hogy mit szeretnél enni a következő napokban, ezáltal sosem kell majd éhesen meggondolatlan döntéseket hoznod. A legjobb persze, ha nem csak tervezel, de néhány napra előre el is készíted az adott ételeket, megkönnyítve ezzel a rohanós napokat.

 

3. Vizes palack

Akár irodában ülő, akár városban rohangáló munkád van, tarts magadnál mindig egy újratölthető kulacsot, és tűzd ki célul, hogy naponta hányszor kell újratöltened ahhoz, hogy meglegyen a testsúly kilogrammonkénti legalább 0,4 dl-nyi folyadékfogyasztás. Így nem csak a saját hidratáltságodról gondoskodhatsz, de a környezetünket is megóvod az eldobható üvegektől.

 

4. Napi legalább 30 perc napsütésben

Az időjárást sajnos nem lehet befolyásolni, de ha lehetőséged adódik, mindenképpen tölts naponta legalább fél órát a friss levegőn, napsütésben. Ezzel ugyanis sokkal hatékonyabbá válik szervezeted D-vitamin termelése, mint ha külső forrásból próbálnád fedezni azt. A D-vitaminnak pedig elengedhetetlenül fontos szerepe van az erős immunrendszer fenntartásában.

 

5. Lépcsőzés, amikor csak lehet

Akár éppen a munkába tartasz, akár ebédszünetben ugrasz ki egy kávéért, mindenképpen használd a lépcsőt a lift vagy mozgólépcső helyett. Ezzel szinte észrevétlenül növelheted az aktívan töltött perceid számát, formálhatod a lábaidat, növelheted az állóképességedet, és az sem kizárt, hogy jobban felfrissít majd, mint egy csésze kávé.

 

6. Napi legalább három adag zöldség és gyümölcs

Az úgynevezett fitotápanyagok azok a növényi eredetű anyagok, amelyek számos jótékony hatással bírnak szervezetünkre, például erős antioxidánsként képesek megkötni a káros szabadgyököket. Minden különböző növényben más-más fitotápanyag található, amelyek különböző pozitív hatást gyakorolnak szervezetedre, így fontos, hogy a lehető legtöbb fajta zöldséget és gyümölcsöt próbáld beiktatni a napjaidba.

 

7. Rendszeres szűrővizsgálatok

Orvosi szűrővizsgálatokra nem csak akkor érdemes járni, ha már kialakultak a panaszok. Sokkal fontosabb lenne a megelőzés, hiszen az évente elvégzett alapos nagy labor segítségével számos különböző hiánybetegséget vagy egyéb problémát kiszűrhetünk és kezelhetünk még azelőtt, mielőtt bármilyen komolyabb tünet jelentkezhetne.

 

8. Olvasás

Mentális egészségünk legalább annyira lényeges, mint a fizikai. Ahhoz pedig, hogy megőrizhesd mentális frissességed, fontos folyamatosan igénybe venni, képezni azt. Havonta legalább két könyv elolvasásával már sokat tehetsz azért, hogy növekedjen tájékozottságod, és az agyi funkcióid is sokáig frissek és egészségesek maradjanak.

 

9. Meditáció

Sokan nagyon távolinak érzik maguktól a meditálást, pedig valójában bármi, ami képes kiszakítani a mindennapi teendőkkel járó stressz alól, meditációs erővel bírhat. Legyen az jóga vagy más mozgás, egy csendben eltöltött negyedóra, egy hosszú séta egyedül, vagy akár naplóírás, mind-mind stresszcsökkentő és hangulatjavító hatással lehet rád.

 

10. Alvás

Habár magától értetődőnek tűnik, sokan mégsem fordítanak elegendő időt az alvásra, pedig ez az emberi szervezet működésének egyik alapja. Addig, amíg nem jut a szervezeted elegendő regenerációs időhöz, addig lehetnek bármilyen egészséges szokásaid is napközben, a tested nem fogja tudni megfelelően meghálálni azokat. Napi legalább 7 óra alvás mindenki számára nagyon fontos lenne.

Fotó: 123RF

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Töltött kiflik uzsonnára

Ezt pakold a gyerekek uzsonnás dobozába!

Kapros-csirkés melegszendvics

Nincs időtök reggel? Semmi baj! Ezt a szendvicset este is előkészíthetitek.