Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Forrás: 123RF

Túl sok egészségtelen ételeket népszerűsítő reklám célozza gyermekeinket?

2021. szeptember 14.

A Sciensano nevű belga egészségügyi intézet megbízásából készített tanulmány szerint sajnos igen. A tanulmány megállapításai között szerepel többek közt, hogy az élelmiszeripari cégek nem tesznek eleget az elhízás megakadályozása és a helyes, egészséges táplálkozás népszerűsítése érdekében, különösen akkor, ha a gyerekekről van szó.

Az elhízás, valamint a helytelen táplálkozási szokások miatt kialakuló krónikus betegségek az egészségtelen ételek térnyerésének is köszönhetőek Belgiumban – mutatott rá a tanulmány. Az ilyen környezeti hatások okai leginkább gazdaságiak, kialakulásukban felelőssé tehető a kormány, az élelmiszeripar és maga a társadalom is.

Érdekes ez a felismerés annak tükrében, hogy a WHO tiltja az élelmiszeripari cégeknek a gyerekeket célzó reklámokat. A vizsgált belga élelmiszeripari cégek rendesen le is szerepeltek ebben a vizsgálatban. Egyiknél sincs például iránymutatás arra, hogy a gyerekeket megkíméljék az egészségtelen ételek fogyasztását ösztönző reklámoktól. A legjobban szerepelő cégek olyan áruházláncok voltak, mint a Delhaize, Lidl, Colruyt, Carrefour és Aldi.

A felmérés célja az volt, hogy feltárja, miként tudnának az élelmiszeripari cégek felelősebb szerepet betölteni egészségtudatossági szempontból, valamint a helyes kezdeményezések azonosítása és megerősítése. 

 

Forrás: The Brussels Times

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Bombabiztos ötletek válogatós gyerekeknek

Bombabiztos ötletek válogatós gyerekeknek

Vannak a válogatós gyerekek, és vannak továbbfejlesztett kiadásaik; a fényevők.

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.