Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: shutterstock

Mi a rosszabb: éhesen lefeküdni vagy késő este nassolni?

Most lerántjuk a leplet!
2017. február 26.

Mind voltunk már ebben a helyzetben: este fél 10, kanapén ülünk és hátra van még félóra a sorozatunkból, és egyszer csak megkordul a gyomrunk. Kibírjuk reggelig vagy nassolnivaló után nézünk? A szakértők szerint sem egyszerű a válasz.

„A jó alvás feltétele, hogy teli hassal és korgó gyomorral nem fekszünk le.” – hangsúlyozza Lisa Moskovitz, dietetikus. Egyfelől nehéz úgy elaludni, hogy csak a gyomrunk ürességén jár a fejünk. Viszont a ló túlsó oldala sem megoldás: „A lefekvés előtti közvetlen étkezés emésztési problémákat, puffadást, rossz alvást okozhat, amely csökkenti az energiaszintet és fáradtságot okoz.” – emeli ki Moskovitz. Plusz egy idő után a nem megfelelő alvás súlygyarapodáshoz vezethet, főleg ha rendszeresen üres kalóriákat viszünk be lefekvés előtt.

Hogyan találjuk meg akkor az egyensúlyt?

Értékeljük az éhségünket 1-10-es skálán, ahol az 1 a „tele van a has”, a 10 pedig az „éhen halok”. Ha minimum 6-os az éhségérzet, akkor kapj be valamit, ami 200 kalóriánál kevesebb. Ha ennél alacsonyabb „igyál egy pohár vizet vagy egy csésze teát és irány az ágy” – javasolja a szakértő. „A legtöbb vacsora utáni nassolási vágy nem konkrét éhségből fakad, inkább unalomból vagy stresszből.” – emeli ki.

Miket ehetünk lefekvés előtt, hogy ne legyünk eltelítve, de ne is korogjon tovább a gyomrunk?

Ha valóban éhesek vagyunk és a víz vagy a tea sem segít, akkor valami alacsony kalóriatartalmú, teljes kiőrlésű snacket válasszunk, például teljes kiőrlésű pirítóst, magas rosttartalmú gabonát, vagy popcornt (persze inkább serpenyőben pattogtatottat). „A teljes kiőrlésű szénhidrátok felszabadítják a agyban levő szerotonint, mely megnyugtatja a szervezetet és alvási állapotra állítja azt.” – fogalmazza meg Moskovitz. Kerüljük a magas fehérje tartalmú, vagy magas zsírtartalmú élelmiszereket – nincs mogyoróvaj, vagy vajas popcorn. Ezeket hosszabb időbe telik megemészteni, így zavarhatják az alvásunkat.

 

forrás: womenshealthmag.com

 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Egészséges, nyers nassolnivaló

Egészséges, nyers nassolnivaló

Utazásra, kirándulásra vagy csak egy átdolgozott napra készítsünk magunknak egészséges, energiadús nassolnivalót!
12 sós nassolnivaló, amiből akkor is ehetünk, ha fogyókúrázunk

12 sós nassolnivaló, amiből akkor is ehetünk, ha fogyókúrázunk

Avagy: táplálkozási tanácsadók által támogatott snackek diétázóknak.

Napi ajánlatunk

Top videók

Sonkás-bulguros töltött kaliforniai paprikák

Könnyű ebéd vagy vacsora a sütőből. A receptből az is kiderül, hogy miért érdemes elősütnöd a paprikát.

Almás rizsfelfújt

Őszi desszert, amely egy tartalmas leves után 2. fogásként is megállja a helyét.

Duplasajtos tepsis bucik

A hot dog kiflit akár így is felhasználhatod!