Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Hallottál már a Salátázás Hónapjáról? Mutatjuk, mi is pontosan ez a kezdeményezés

2021. május 27.

A tavaszi-nyári salátabummot az Eisberg Hungary Kft. is meglovagolja azért, hogy leszámoljon a karantén alatt (vagy előtt) felgyűlt plusz kilókkal. A salátaóriás ezúton is szeretné felhívni a figyelmet az egészségtelen táplálkozás és az elhízás veszélyeire. Magyarország ugyanis az elhízottak arányát tekintve sajnos élvonalbelinek számít: európai szinten első, világszinten pedig a negyedik helyen áll.

 

Hagyományteremtő szándékkal indította el az Eisberg a Salátázás Hónapját azzal a nem titkolt céllal, hogy májusban még nagyobb reflektorfénybe helyezzék a kiegyensúlyozott, változatos étrend témakörét – ami egyébként is missziójuknak számít. A tavaszi hónap azért is tökéletes időpont a változások elindítására, mert ilyenkor rengeteg különböző saláta érhető el lokálisan. Az Eisberg pedig hazai termelőktől szerzi be az alapanyagok nagy részét – ezzel is támogatva a magyar gazdaság élénkítését. 

 

Az otthonmaradás és a karantén-kilók

Napjainkban Magyarországon a felnőttek 60–65 százaléka túlsúlyos vagy elhízott. A HVG egyik idei cikke szerint pedig az idősek körében még inkább kétségbeejtő ez az arány: a 65 év felettiek 80 százaléka rendelkezik valamekkora súlyfelesleggel. Be kell látni, hogy a koronavírus miatt megnövekedett otthon (sok esetben bezártsággal, inaktívan) eltöltött idő sincs jó hatással az étkezési rutinunkra, a táplálkozással való viszonyunkra. Egy tavalyi felmérés szerint már a járvány első hullámakor is minden negyedik magyar átlagosan 3 kilót hízott a karantén alatt.

A „maradj otthon” idején mindenki ismeretlen élethelyzetbe, másfajta stresszel átszőtt mindennapokba csöppent. Ez a fajta testi-lelki stressz szoros összefüggésbe hozható a zavart étkezési szokásokkal, illetve a nem megfelelő tápláltsági állapottal. Legyen szó stressz okozta túlevésről vagy éppen nem-evésről, különböző emésztőrendszeri bántalmakról vagy saját magunk elfogadásának hiányából eredő zavarokról – ez mind-mind ezt az összefüggést bizonyítja.

 

Rendszer és napirend a gyerekek jobb étkezéséért

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) felméréséből kiderült, hogy a tavalyi iskolabezárás alatt a gyermekek 40 százaléka többet evett, mint korábban, sőt 44 százalékuk el is hízott ebben az időszakban.

Ahogy a felnőttek számára, úgy a gyerekeknek is kiemelten fontos, hogy étkezésükben legyen egy napirend. Egy rendszer, amelynek keretében akár naponta ötször is étkezhetnek. Fontos, hogy a táplálkozásnak legyen egy felépített menete, ami az energia- és tápanyagszükségletüket is figyelembe veszi. A színesebb, „okosabb” étrend kialakításában nagy segítségünkre lehetnek az MDOSZ által kidolgozott táplálkozási ajánlások, a gyermek és a felnőtt OKOSTÁNYÉR®.

 

Ha dilemmáznánk, segít a salátaóriás

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a saláták fogyasztása nagyban hozzájárul szervezetünk egészséges működéséhez. Így az Eisberg arra bátorít minket, hogy a Salátázás Hónapját ünnepelve májust követően is minél több és minél sokfélébb salátát, friss zöldséget építsünk be az étrendünkbe. Az immunrendszerünk, a hangulatunk és az alakunk is hálás lesz érte!

Amennyiben mindeközben inspirációra, motivációra vágyunk, kövessük az Eisberg felületeit, hiszen elindult a Diéta Dilemma című podcast adásuk is. Sőt, ebben a hónapban Facebook-nyereményjátékkal is kedveskednek a fogyasztóiknak.

„ Mindemellett plusz 20 grammot csomagolunk Az Ország Salátája nevű mixünkbe, és extra akciós kedvezményekkel is találkozhatnak a vásárlók az áruházak polcain. Reméljük, ezzel minél több emberhez el tudjuk juttatni a salátázás örömét – mondta Szalai Judit, az Eisberg kereskedelmi és marketingvezetője.

 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Hogyan kell megfelelően megmosni a salátát?

Hogyan kell megfelelően megmosni a salátát?

Erre az evidens kérdésre is létezik szakszerű válasz...

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.