Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Ezt együk, ha nehezen viseljük az időeltolódást

A jet lag ellen ételekkel is harcolhatunk
2017. augusztus 1.

Az időzónák közötti utazgatás sokunkat megvisel, ezt a jelenséget nevezik jet lagnek. Nincs rosszabb annál, mint éjjel 2-kor ébernek lenni, másnap pedig küzdeni az álmosság ellen. Ha a vakációnk minden pillanatát szeretnénk élvezni, akkor sürgősen le kell számolnunk a jat leggel. Szerencsére néhány élelmiszer ez ügyben a szolgálatunkra lehet.

Zabkása: A biológiai óránk visszaállításához, egy új időzóna megszokásához magas inzulinszintre van szükség. A szénhidrátban gazdag élelmiszerek elősegítik ezt, így ha a korai órákban landolunk, reggelire egy tál zabkását fogyasszunk.

Quinoa: Ha ebédidőben vagy épp este érkezünk vakációnk helyszínére, és szeretnénk szénhidráttal feltöltődni – egészséges úton – akkor válasszuk a quinoát, a barna rizst, vagy az édesburgonyát.

Cseresznye: Egyik természetes forrása a melatoninnak, annak a hormonnak, mely segít helyreállítani a szervezetünk óráját.

Goji bogyó: Alvás előtt együnk egy keveset ebből a bogyóból. Növelhetjük vele az alvásunk minőségét, ami igen fontos, ha el akarjuk nyomni a jet laget.

Gyömbér: Szintén tartalmaz melatonint, így érdemes gyömbéres teát kortyolgatni a repülőút alatt és után.

Banán: A benne levő káliumnak és cukornak köszönhetően magasan tartja a vércukorszintet és megfelelő mennyiségű energiát biztosít.

Csirkemell: Hogy stabil maradjon a szerveztünk energiaszintje, a szénhidrát mellé fehérje is kell. De alaposan meg kell választanunk a fehérjeforrást: a zsírosak inkább elálmosítanak, így inkább a sovány húsok mellett döntsünk, mint a hal vagy a csirke.

Zeller: A legfontosabb dolog pedig, hogy hidratáltak maradjunk, így válasszunk vízben gazdag zöldségeket és gyümölcsöket, mint a görögdinnye, eper, uborka és zeller.

forrás: delish.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Íme az utazást legjobban tűrő 4 szendvics

Íme az utazást legjobban tűrő 4 szendvics

Vagy épp a délutáni uzsonnához is jól jöhet
Íme az utazáshoz legjobb 5 zöldség és gyümölcs snack

Íme az utazáshoz legjobb 5 zöldség és gyümölcs snack

Az alábbi felsorolásban azokat az ételeket vesszük sorra, amelyeknek többsége frissítő, könnyen magunkkal vihető, sokáig eltartható és még egészséges is.

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.