Túl sok egészségtelen ételeket népszerűsítő reklám célozza gyermekeinket?
2021. September 14.A Sciensano nevű belga egészségügyi intézet megbízásából készített tanulmány szerint sajnos igen. A tanulmány megállapításai között szerepel többek közt, hogy az élelmiszeripari cégek nem tesznek eleget az elhízás megakadályozása és a helyes, egészséges táplálkozás népszerűsítése érdekében, különösen akkor, ha a gyerekekről van szó.
Az elhízás, valamint a helytelen táplálkozási szokások miatt kialakuló krónikus betegségek az egészségtelen ételek térnyerésének is köszönhetőek Belgiumban – mutatott rá a tanulmány. Az ilyen környezeti hatások okai leginkább gazdaságiak, kialakulásukban felelőssé tehető a kormány, az élelmiszeripar és maga a társadalom is.
Érdekes ez a felismerés annak tükrében, hogy a WHO tiltja az élelmiszeripari cégeknek a gyerekeket célzó reklámokat. A vizsgált belga élelmiszeripari cégek rendesen le is szerepeltek ebben a vizsgálatban. Egyiknél sincs például iránymutatás arra, hogy a gyerekeket megkíméljék az egészségtelen ételek fogyasztását ösztönző reklámoktól. A legjobban szerepelő cégek olyan áruházláncok voltak, mint a Delhaize, Lidl, Colruyt, Carrefour és Aldi.
A felmérés célja az volt, hogy feltárja, miként tudnának az élelmiszeripari cégek felelősebb szerepet betölteni egészségtudatossági szempontból, valamint a helyes kezdeményezések azonosítása és megerősítése.
Forrás: The Brussels Times