Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: shutterstock

Így fogyasszunk még több rostot

Íme 6 biztos mód
2017. február 18.

Ezek a rostban bővelkedő erőművek remek helyettesítők és garantálják a kellemes teltségérzetet.

1.Cseréljük a palackozott zöldséglevet házi készítésű zöld smoothie-ra: így biztosan tudjuk, mi kerül bele és sokkal rostosabb is lesz, mint bolti társaik.

2. A joghurtot ne müzlivel, hanem chia maggal együk: még mindig roppanós, de ugyanannyi mennyiségű chiatól 10g rosttal többet kapunk.

3. Ha már gyümölcs, akkor ne alma, hanem málna: egy csészényiben 8 g rost van, így az egyik legnagyobb rosttartalmú gyümölcs.

4. Együnk zöldséges chilit sok babbal: ½ csésze babban 6-8g rost található, plusz remek forrása a sovány fehérjének.

5. Fehér tészta helyett teljes kiőrlésű tészta: elég egyértelmű, akár háromszor több rostot is tartalmazhat, mint fehér verziói. A még rostosabb élményért a zöldséges tészta a nyerő!

6. Mellőzzük a barna rizst, elő a quinoával: szinte bármilyen ételben helyettesíthető a rizs ezzel a superfooddal.

 

forrás: eatingwell.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

A 8 legjobb ital lefekvés előttre

A 8 legjobb ital lefekvés előttre

Az optimális éjszakai méregtelenítéshez

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?