Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Tippek a rendszeres vízfogyasztáshoz

2019. március 11.

Inni muszáj, hogy megfelelően hidratált legyen a szervezetünk. Ám bármilyen evidens is a folyamatos folyadékpótlás, egy elfoglalt, rohanós napon sokszor megfeledkezünk a rendszeres ivásról. Létezik pár egyszerű trükk, ami segíthet, ha nem jön össze a napi minimálisan szükséges folyadékbevitel, érdemes pár szimpatikus pontot beépíteni a napirendünkbe.

 

1. Íz a vízbe!

Unalmas a sima víz? Dobáljunk bele friss gyümölcsöt vagy zöldséget, így adhatunk hozzá némi plusz ízt. Választhatunk citrusféléket (mindenképpen kezeletlen héjút vegyünk vagy héj nélkül tegyük a kancsóba), uborkát, gyömbért vagy akár málnát. Minél tovább hagyjuk a zöldséget vagy a gyümölcsöt a vízben, annál intenzívebb lesz az íze. Kombinációkkal is próbálkozhatunk, például remek együtt az uborka és a menta, valamint a citrom a bazsalikommal.

 

2. Pár korty minden étkezés előtt

Ha magunkra főzünk, kortyolgassunk az előkészületek közben. Ha pedig étteremben eszünk, mindenképpen kérjünk vizet az étel és a további italok mellé.

 

3. Hígítsunk vízzel és jéggel

Jeges tea, zöldséglevek és 100%-os gyümölcslevek? Ha gyakran fogyasztunk ezekhez hasonló italokat, érdemes kikísérletezni a számunkra legjobb arányt, és tiszta vízzel felhígítva inni valamennyit. Nyáron a jéggel sem kell spórolnunk.

 

4. Mindig legyen folyadék a közelünkben

Ami szem előtt van, arról nehezebben feledkezünk meg. Tartsunk egy üveg vizet az íróasztalunkon, a munkanap végére észrevétlenül el fog fogyni.

 

5. Üdítők helyett ásványvíz

Nem kell teljesen kiiktatnunk az életünkből a kedvenc üdítőnket, de érdemes a 80-20-as szabályt alkalmazni. 80%-ban igyunk inkább vizet, a maradék 20% lehet más ital.

 

6. Vízben gazdag ételek

Cseles módja a vízfogyasztásnak, ha egészen egyszerűen vízben gazdag ételekkel pakoljuk meg a tányérunkat. Válasszunk magas víztartalmú zöldségeket és gyümölcsöket, a legjobb az uborka, a cukkini, a görögdinnye és grépfrút, ezeknek több mint 90%-a víz.

 

7. Egy az egyhez szabály

Ha buliba készülünk, ne feledkezzünk el erről a fontos szabályról. Egy pohár alkoholt mindig kövessen egy pohár víz. Nem fogunk kiszáradni, sőt jó eséllyel még a másnaposság is elkerül majd bennünket.

 

8. Mozogni csak folyadékkal

Mozgás közben mindenképpen pótoljuk az elvesztett folyadékot! Sokan csak az edzés végén isznak, pedig jobb, ha folyamatosan kortyolunk a kulacsunkból.

 

9. Ha nem megy…

Garantáltan meghozza a kedvet az iváshoz némi sós rágcsa. Persze részesítsük előnyben az egészségesebbeket, például fogyasszunk egy kis marék pörkölt, sózott kesudiót.

 

10. Egy csésze kávé, egy pohár víz

Amíg a kávénk lefő, töltsünk magunknak egy pohár vizet. A kávé vízhajtó hatású, ezért lényeges, hogy igyunk is mellé. Ráadásul ha a napi kávés szertartáshoz „rögzül” a víz is, máris tettünk azért, hogy többet igyunk.

 

Forrás: self.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Ez történik, ha nem iszunk rendszeresen vizet

Ez történik, ha nem iszunk rendszeresen vizet

A hidegebb idő beállta nem azt jelenti, hogy most már nem kell pótolni az elvesztett folyadékot.
Létezik olyan, hogy helyes vízivási mód?

Létezik olyan, hogy helyes vízivási mód?

Igen! Amellett, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot kell bevinnünk, az sem mindegy, hogyan iszunk.
A szép bőr titka a rendszeres vízfogyasztás

A szép bőr titka a rendszeres vízfogyasztás

Reese Witherspoon, amerikai színésznő a naptejre és a megfelelő mennyiségű, rendszeres vízfogyasztásra esküszik.

Napi ajánlatunk

Top videók

Epres-zabos pohárdesszert

Húsvét után pont egy ilyen könnyed desszertre van szükségünk!

Baconbe tekert fasírtok tepsis burgonyával

Hiába borongós az idő, a parázskrumpli már a nyarat idézi.

Emeletes tortilla

Vagy hívhatjuk akár pitének is… Laktató és gyors ebéd rohanós napokra.