Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Téli csodaszerek – Így vészeljük át a hideg hónapokat!

2019. január 2.

A hosszú téli estéken szívesen fordulunk a melengető, laktató főzelékekhez, pitékhez, tartalmas levesekhez és rakott ételekhez. Nyugalom, senkit sem szeretnénk lebeszélni ezekről a finomságokról, viszont ajánlunk pár olyan tippet, amelyek a vírusos, megfázásos időszakban is hozzájárulhatnak egészségünk megőrzéséhez.

 

Reggelire zabkása

Kezdjük a napot lassan felszívódó reggelivel! Ha egy finom zabkása mellett döntünk, azzal ebédig jóllakottnak fogjuk érezni magunkat. Meleg zabbal indítani a napot pedig egyáltalán nem megvetendő, különösen ha a tetejére magokat szórunk, és szezonális gyümölcsökkel vagy például datolyával turbózzuk fel.

 

C-vitaminban gazdag zöldségek és gyümölcsök

Együnk minél több édesburgonyát, paprikát és citrusfélét, hiszen mindegyik rengeteg C-vitamint tartalmaz.

 

Fontos a cink

A téli hónapok alatt könnyen kaphatunk el megfázásos tüneteket vagy influenzát okozó vírusokat. Így igen fontos, hogy az immunrendszerünk jól működjön, ebben segít a cink. Legjobb forrásai pedig a spenót és a hüvelyesek.

 

Több vasban gazdag étel

Vörös húsok (mértékkel), lencse és zöld leveles zöldségek: mind nagyszerű forrásai a vasnak, így immunrendszerünkre is jótékony hatást gyakorolnak.

 

Több hal, tojás és sajt

A lazac és a tőkehal, valamint a tej, a tojás és a sajtok mind kiváló forrásai a B12-vitaminnak, amely szintén immunerősítő, valamint csökkenti a fáradtságérzetet és a kimerültséget.

 

Cukros ételek helyett gyökérzöldségek és levesek

Nehéz megállni, és a tiltás sokszor ellenkező hatást vált ki. Így csak annyit ajánlanánk, hogy mérsékeljük a télen olyan jól eső kakaós vagy fahéjas csigák számát, illetve az összes finomított cukrot tartalmazó édességet. A jóllakottság érzetét forró levesekkel és fűszerekkel is elérhetjük, készítsünk tartalmas zöldséglevest fokhagymával és gyömbérrel.

 

Forrás: bt.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

A zabkása világnapja alkalmából ezúttal jöjjön egy sós változat

A zabkása világnapja alkalmából ezúttal jöjjön egy sós változat

Azoknak, akik inkább a fűszeres, tojásos, zöldséges reggeliket kedvelik, de szeretnék étrendjükbe beilleszteni ezt az értékes, tápanyagokban gazdag gabonafélét
Spenótos-ricottás cannelloni

Spenótos-ricottás cannelloni

Ne csak paradicsomosan készítsd el a cannellonit!

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.