Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Számít a szénhidrát? Ezek a szénhidrátban szegény ételek maximum 15 perc alatt elkészülnek!

2019. április 2.

Ha ránk tör a farkaséhség, hamar szeretnénk valami olyan finomsághoz jutni, ami feltölt energiával. A lehető legrosszabb megoldás ilyenkor fehér kenyerek és péksütemények után nyúlni, az eredmény gyorsan ingadozó vércukorszint, majd ismét farkaséhség lesz. Ha belefér az a 10-15 perc a konyhában, válasszunk inkább az alábbi ételek közül!

 

1. Burrito tál csirkével 

Fotó: 123RF

Megmaradt előző napról némi sült csirke? Semmi gond, ebbe az ételbe pont tökéletes lesz. Vágjuk csíkokra, majd rendezzük tálra zöldségek kíséretében. Ha kicsivel több szénhidrátot fogyasztanánk, a főtt rizsről se feledkezzünk el! Dobjuk fel avokádóval, csorgassunk rá lime-levet, finom és egészséges!

 

2. Saláta wrap vagy taco

Fotó: 123RF

Ez a snack igazán szénhidrátszegény, hiszen nem használunk hozzá tortilla lapokat, hanem a kiválasztott finomságokat – zöldségek, sajt, de akár csirke is pakolható bele – nagy méretű salátalevelekbe töltjük. Kockázzuk fel a hozzávalókat, keverjük össze citromos öntettel, és már kanalazhatjuk is a salátába.

 

3. Sült karfiolrizs

Fotó: 123RF

A karfiol a szénhidrátban szegény ételek egyik sztárja, pizzatésztától kezdve a rizsételekig mindenféle egészséges finomságot készíthetünk belőle. A megtisztított, nyers karfiolt késes aprítóban törjük morzsás állagúra, majd serpenyőben, kevés olajon vagy kókuszzsíron pirítsuk meg. Felturbózhatjuk zöldségekkel, szójaszósszal, sőt 1-2 felvert tojást hozzáadva tojásos sült „rizst” is készíthetünk.

 

4. Tojásmuffin 

Fotó: 123RF

A muffinforma minden mélyedésébe helyezzünk két csík bacont vagy sonkát úgy, hogy fedje a forma mélyedését, és kis csészét alkosson. Minden csészébe tegyünk egy kanálnyi zöldséget, például spenótot vagy maradék párolt zöldséget. A mélyedéseket töltsük fel – ne legyenek teljesen tele – sóval, borssal ízesített, felvert tojással. Süssük 200 °C-on szilárdulásig.

 

5. Zoodles, azaz cukkinispagetti 

Fotó: 123RF

Nem kell lemondanunk a finom tésztaételekről, elég csupán egy kis trükk: cseréljük a száraztésztát nyers vagy olajon lepirított cukkinicsíkokra.

 

6. Avokádó tojással

Fotó: 123RF

Szuper reggeli vagy vacsora lehet a sült avokádó. Vágjuk ketté, magját távolítsuk el, majd a mag helyére tegyünk bacont vagy sonkát, és óvatosan csúsztassunk bele egy tojást is. Fűszerezzük, majd süssük forró sütőben addig, amíg a tojásfehérje megszilárdul, de a sárgája még kissé krémes marad.

 

Forrás: mashed

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Valóban rossz, ha este szénhidrátot eszünk?

Valóban rossz, ha este szénhidrátot eszünk?

Először is: teljesen oké, ha este eszünk.
12 magas szénhidráttartalmú étel

12 magas szénhidráttartalmú étel

A listában sok olyan elem van, amelyről elsőre nem gondolnánk, hogy szénhidrátdús.
5 étel, amelyekről tévesen gondoljuk, hogy alacsony szénhidrát tartalmú

5 étel, amelyekről tévesen gondoljuk, hogy alacsony szénhidrát tartalmú

Lehet valami egészséges úgy is, hogy nem alacsony a szénhidrát tartalma - és fordítva.

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?