Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: shutterstock

Spenót: egy alacsony kalóriatartalmú szuperélelmiszer

Előnyök, felhasználás, óvintézkedések
2016. szeptember 21.

Popeye biztosan tudott valamit. A spenót egy olyan alacsony kalóriatartalmú szuperélelmiszer, ami telis-tele van tápanyagokkal.

A spenót, és a hozzá hasonló sötétzöld levelek nagyon jót tesznek a hajnak, a bőrnek, a csontoknak, rengeteg fehérjét, vasat, vitaminokat és ásványi anyagot tartalmaznak.

Segít a cukorbetegeknek a vércukorszint beállításában, a rák megelőzésében, a magas vérnyomás megelőzésében, még az asztma kialakulásának megelőzésében is.

A spenót egészségre gyakorolt pozitív hatásai:

Cukor-anyagcsere: a spenót tartalmaz egy olyan antioxidánst, amely csökkenti a vércukorszintet, és javítja az inzulin-érzékenységet.

Rákmegelőzés: a spenót, a többi zöld színű ételhez hasonlóan, tartalmaz klorofilt, ami segít a karcinogén folyamatok blokkolásában.

Asztma megelőzés: kisebb az asztma kialakulásának a veszélye olyan embereknél, akik fogyasztanak bizonyos tápanyagokat. Az egyik ilyen tápanyagtípus a béta-karotin, amelynek kitűnő forrása a spenót. Sok béta-karotint található a sárgadinnyében, a répában, a brokkoliban, a sárgabarackban és a sütőtökben is.

Magas vérnyomás csökkentése: a spenót káliumtartalma nagyon magas, emiatt nagyon ajánlott a fogyasztása magas vérnyomással küzdőknek, így tudják ellensúlyozni a só fogyasztás negatív hatásait. Az alacsony káliumfogyasztás önmagában növeli a magas vérnyomás kialakulásának veszélyét. Sok káliumot tartalmaz a paradicsom, a limabab, a burgonya és a narancs.

Csontok egészsége: az alacsony K vitamin bevitel növelheti a csonttörések kockázatát. Ha megfelelő mennyiségű K vitamint fogyasztunk, sokat teszünk a kalcium felszívódásának elősegítése érdekében, és ezzel együtt megakadályozzuk a kalcium kiürülését vizeleten keresztül.

Emésztés: a spenótnak nagyon magas a rost- és víztartalma, így segíti az emésztést, és a bélrendszer egészségének megőrzésében is.

Egészséges bőr és haj: a spenót nagyon sok A vitamint tartalmaz, ami elengedhetetlen a faggyú-kiválasztódáshoz, így őrzi meg a haj nedvességtartalmát. Az A vitaminnak fontos szerepe van a szövetek, így a haj és a bőr növekedésében is. Magas C-vitamin tartalma segít a kollagén termelésben és annak beépülésében.

A vashiányos állapot gyakran vezet hajhulláshoz. A magas vastartalmú spenót fogyasztásával ez az állapot is megelőzhető.

A spenót magas magnéziumtartalma segítségével segít megőrizni az idegek és az izmok működésének egészségét, rendben tartja a szívritmust, az immunrendszert és a vérnyomást.

Olyan embereknek is tanácsolt sok zöld leveles ételt fogyasztani, akik emésztési vagy alkoholfogyasztási problémákkal küzdenek, antibiotikumot szednek, hiszen pl. a spenót magas magnézium tartalma ilyen esetben is segíthet.

 

Forrás: medicalnewstoday.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Grillezett lazac zsenge zöldborsós, feta sajtos spenótsalátával

Grillezett lazac zsenge zöldborsós, feta sajtos spenótsalátával

Csomor Csilla színésznőt gyerekkora óta érdekli a konyha világa. Anyukájától tanulta a magyar konyha alapjait, de mára a nemzetközi konyhák fogásait is szívesen készíti.
Sütőben sült spenót tojással

Sütőben sült spenót tojással

Igazi ráérős hétvégi, sós reggeli. Nem csak pasiknak!

Napi ajánlatunk

Top videók

Sonkás-bulguros töltött kaliforniai paprikák

Könnyű ebéd vagy vacsora a sütőből. A receptből az is kiderül, hogy miért érdemes elősütnöd a paprikát.

Almás rizsfelfújt

Őszi desszert, amely egy tartalmas leves után 2. fogásként is megállja a helyét.

Duplasajtos tepsis bucik

A hot dog kiflit akár így is felhasználhatod!