Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: shutterstock

Spenót: egy alacsony kalóriatartalmú szuperélelmiszer

Előnyök, felhasználás, óvintézkedések
2016. szeptember 21.

Popeye biztosan tudott valamit. A spenót egy olyan alacsony kalóriatartalmú szuperélelmiszer, ami telis-tele van tápanyagokkal.

A spenót, és a hozzá hasonló sötétzöld levelek nagyon jót tesznek a hajnak, a bőrnek, a csontoknak, rengeteg fehérjét, vasat, vitaminokat és ásványi anyagot tartalmaznak.

Segít a cukorbetegeknek a vércukorszint beállításában, a rák megelőzésében, a magas vérnyomás megelőzésében, még az asztma kialakulásának megelőzésében is.

A spenót egészségre gyakorolt pozitív hatásai:

Cukor-anyagcsere: a spenót tartalmaz egy olyan antioxidánst, amely csökkenti a vércukorszintet, és javítja az inzulin-érzékenységet.

Rákmegelőzés: a spenót, a többi zöld színű ételhez hasonlóan, tartalmaz klorofilt, ami segít a karcinogén folyamatok blokkolásában.

Asztma megelőzés: kisebb az asztma kialakulásának a veszélye olyan embereknél, akik fogyasztanak bizonyos tápanyagokat. Az egyik ilyen tápanyagtípus a béta-karotin, amelynek kitűnő forrása a spenót. Sok béta-karotint található a sárgadinnyében, a répában, a brokkoliban, a sárgabarackban és a sütőtökben is.

Magas vérnyomás csökkentése: a spenót káliumtartalma nagyon magas, emiatt nagyon ajánlott a fogyasztása magas vérnyomással küzdőknek, így tudják ellensúlyozni a só fogyasztás negatív hatásait. Az alacsony káliumfogyasztás önmagában növeli a magas vérnyomás kialakulásának veszélyét. Sok káliumot tartalmaz a paradicsom, a limabab, a burgonya és a narancs.

Csontok egészsége: az alacsony K vitamin bevitel növelheti a csonttörések kockázatát. Ha megfelelő mennyiségű K vitamint fogyasztunk, sokat teszünk a kalcium felszívódásának elősegítése érdekében, és ezzel együtt megakadályozzuk a kalcium kiürülését vizeleten keresztül.

Emésztés: a spenótnak nagyon magas a rost- és víztartalma, így segíti az emésztést, és a bélrendszer egészségének megőrzésében is.

Egészséges bőr és haj: a spenót nagyon sok A vitamint tartalmaz, ami elengedhetetlen a faggyú-kiválasztódáshoz, így őrzi meg a haj nedvességtartalmát. Az A vitaminnak fontos szerepe van a szövetek, így a haj és a bőr növekedésében is. Magas C-vitamin tartalma segít a kollagén termelésben és annak beépülésében.

A vashiányos állapot gyakran vezet hajhulláshoz. A magas vastartalmú spenót fogyasztásával ez az állapot is megelőzhető.

A spenót magas magnéziumtartalma segítségével segít megőrizni az idegek és az izmok működésének egészségét, rendben tartja a szívritmust, az immunrendszert és a vérnyomást.

Olyan embereknek is tanácsolt sok zöld leveles ételt fogyasztani, akik emésztési vagy alkoholfogyasztási problémákkal küzdenek, antibiotikumot szednek, hiszen pl. a spenót magas magnézium tartalma ilyen esetben is segíthet.

 

Forrás: medicalnewstoday.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Grillezett lazac zsenge zöldborsós, feta sajtos spenótsalátával

Grillezett lazac zsenge zöldborsós, feta sajtos spenótsalátával

Csomor Csilla színésznőt gyerekkora óta érdekli a konyha világa. Anyukájától tanulta a magyar konyha alapjait, de mára a nemzetközi konyhák fogásait is szívesen készíti.
Sütőben sült spenót tojással

Sütőben sült spenót tojással

Igazi ráérős hétvégi, sós reggeli. Nem csak pasiknak!

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.