Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Parancsolj megálljt az éjszakai nassolásnak!

2019. February 16.

Reggel tápláló zabkásával indítasz, az ebédet friss és egészséges gabonából, fehérjékből, zöldségekből állítod össze, vacsorára grillezett húst fogyasztasz salátával, és a kisétkezéseket is remekül megoldod. Tökéletes nap…lehetne, ha este, a tévé vagy a számítógép előtt nem törne rád a csillapíthatatlan nassolási vágy. Ismerős helyzet, ugye? Nézzük, mi lehet a kényszeres nassolás oka, és hogyan vértezhetjük fel magunkat vele szemben.

Az első és legfontosabb feladat az, hogy megtaláljuk a nassolás valódi kiváltó okát. Ehhez alapos önvizsgálatot kell tartanunk. Valóban éhesek vagyunk? Netán megszokásból bontanánk csak ki azt a zacskó chipszet, vagy némi vigasztaló falatra vágyunk magányos estéinken?

Sok esetben ténylegesen az éhség a nassolás oka. Egyszerűen túl keveset eszünk napközben, esetleg olyan ételeket fogyasztunk, amelyek nem elégítik ki valamennyi szükségletünket. Ha például salátát eszünk ebédre, azzal nem kedveztünk egyértelműen a szervezetünknek, hiszen nem tartalmaz fehérjét és jó zsírokat, így nem csoda, ha este megkívánjuk a chipszet. Előfordulhat az is, hogy este túl korán vacsorázunk a gyerekekkel, így mire lefeküdnénk, ismét megéhezünk. (Ne feledjük, nem 18 óra után tilos enni, sokkal inkább lefekvés előtt 2 órával nem ajánlott. Aki sokáig fent van, bátran „megszegheti” az este 6 órás szabályt.)

Első körben vizsgáljuk meg tehát, hogy minden tápanyagból eleget ettünk-e a nap folyamán, valamint megfelelő időközönként fogyasztottuk-e el az aznapra szánt ételeket. Esti snacknek jó választás egy banán kis maréknyi olajos magfélével. A banán nyugtató hatású magnéziumot tartalmaz, valamint egy olyan aminosavat is, amelytől álmosnak fogjuk érezni magunkat. A magokban rejlő egészséges zsírok és fehérjék pedig a gyümölcs cukortartalmának véráramba jutását szabályozzák. Komoly fogyókúra esetén viszont ne fogyasszuk ezt a kombinációt a késői órákban!

Ha nem éhségérzet miatt nassolunk, akkor a kiváltó ok kezelése a megoldás, legyen az akár unalom vagy magány. Ilyenkor jó ötlet evés helyett készíteni egy csésze teát. Ha megittuk a teát, és még mindig éhesnek érezzük magunkat, együnk valamit, ám az érzelmi okokkal alátámasztható éhségérzet általában elmúlik pár deci melengető italtól. Nem beszélve arról, hogy sokszor éhséget érzünk akkor is, amikor valójában szomjasak vagyunk.

Ha mégis megmarad az éhség, a fenti banán és mag kettőse még mindig jó megoldás, de helyette eshet a választásunk egy pohár zsírszegény joghurtra vagy akár némi finom sajtra olajbogyókkal és salátával.

Egy fontos: bármennyire csábító is, ne együk degeszre magunkat az esti órákban. Hiába tűnik hirtelen jó ötletnek, később megbosszulja magát, forgolódva, rosszul fogunk aludni egész éjszaka. És kerüljük a cukrot is, mert csak „felpörget”, és ezáltal megnehezíti az elalvást.

Nincs tehát semmi elítélendő az éjszakai nassolásban, sőt nem is feltétlenül egészségtelen. Persze mindez csak akkor igaz, ha figyelünk arra, hogy mit és mennyit eszünk.

 

Forrás: Hello Glow

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

12 sós nassolnivaló, amiből akkor is ehetünk, ha fogyókúrázunk

12 sós nassolnivaló, amiből akkor is ehetünk, ha fogyókúrázunk

Avagy: táplálkozási tanácsadók által támogatott snackek diétázóknak.

Napi ajánlatunk

Top videók