Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Étkezz egészségesen, extra költségek nélkül – nem lehetetlen!

2019. január 17.

Sokszor merül fel kifogásként, hogy az egészséges ételekre való áttéréshez rengeteg pénzre van szükség, hiszen sokkal költségesebbek, így a kezdő életmódváltó automatikusan megnövekedő háztartási kiadásokra számít. Mindenkit megnyugtatunk, pár elvet betartva számtalan jótékony hatású, ám nem feltétlenül drága élelmiszer közül válogathatunk.

 

Csakis szezonálisat!

Januárban nem is egészséges vegyszerekkel kezelt málnát fogyasztani, ezért ne aggódjunk, hogy egy 125 g-os kiszerelés 700-1000 Ft körül mozog, majd esszük nyáron, amikor szezonja lesz. Ilyenkor télen remek alkalom nyílik viszont finom és vitamindús káposztafélékből, karfiolból, brokkoliból, almából és édesburgonyából feltankolni a piacon. Ha tehetjük, a szezonalitás mellett helyezzük előtérbe a helyi termékeket is.

 

Tojást mértékkel

Úgy gondoljuk, hogy a tojás körül időre időre fellángoló vitában – egészséges vagy épp ördögtől való – nem szükséges igazságot tennünk. Ha egészségesek vagyunk, mértékkel bátran fogyasszuk! A tojás alacsony kalóriatartalmú, de egyben laktató és tápláló. Maradt egy ki párolt zöldség? Szórjuk serpenyőbe, üssünk rá 2 tojást, fűszerezzük kedvünk szerint, és már kész is a gyors vacsora.

 

Hüvelyesek

Annyira laktatóak, hogy kevéssel is beérjük. Olcsó leveszöldségekkel tartalmas leveseket készíthetünk belőlük, de egy finom, fűszeres lencse- vagy babfőzelék is nagyon jól tud esni a hidegben. Főételek mellett készíthetünk belőlük salátákat, kenyérre kenhető pástétomokat, csicseriborsóból pedig humuszt. Ráadásul a hüvelyesek nem csupán olcsóak, hanem telis-tele vannak nélkülözhetetlen tápanyagokkal.

 

Édesburgonya

Az őszi-téli szupersztár! Ha nem olajtól tocsogva készítjük el, a fogyókúránkba is könnyedén beilleszthetjük. Csomagoljuk alufóliába, süssük meg egészben, majd fogyasszuk pirított sonkával vagy fokhagymás párolt spenóttal.

 

Csirke

A hús nem olcsó mulatság, ám ha nagyobb kiszerelésben vásároljuk meg, majd porciózva lefagyasztjuk, máris megéri. Ha vacsorára túl sokat sütöttünk, másnap mehet a zöldsalátába, így egy kis darabka sem vész kárba.

 

Kenyér- és tésztafélék

Jogos: a teljes kiőrlésű kenyerek és tészták bizony drágábbak a fehér lisztes verzióknál. Érdemes azonban kipróbálni, hogy egyben sokkal laktatóbbak is, ezért egy étkezés alkalmával kevesebbel is beérjük belőlük. Így már kiegyenlítődnek a költségek, és az egészségünknek is jót tettünk.

 

Fagyasztott zöldségek

A téli, zöldségekben szegényebb időszakban bátran vásároljunk mirelit termékeket. A sokkoló fagyasztással eltett zöldségek megőrzik a bennük található vitaminokat, így beilleszthetők a tudatos táplálkozás alapanyagai közé.

 

Cottage cheese

Ár szempontjából szinte mindegy, hogy a zsíros túró vagy a zsírszegény cottage cheese mellett tesszük-e le a voksunkat. Ez utóbbi ugyanolyan finom, körözöttet vagy fűszeres kencét készíthetünk belőle.

 

Halkonzervek

A drágább halkonzerveket nem szükséges magukban, egyszerre elfogyasztani. Osszuk 2-3 adagra, és keverjük zöldsalátákhoz. A saláta tápértéke is megnő, és már a halkonzerv ára sem tűnik annyira borsosnak.

 

Zab

Felejtsük el az instant – sokszor rengeteg cukrot tartalmazó – bolti zabkásákat. Semmi másra nincs szükségünk egy tápláló és egészséges reggelihez, mint natúr zabpehelyre és forró vízre. Ennyiből áll a laktató zabkása, amit persze kedvünk szerint feldobhatunk a hűtőnkben és kamránkban talált maradék gyümölccsel vagy magvakkal. Sőt sósan, zöldségekkel is fogyasztjuk. Ha pedig nassolnivalóra vágyunk, olcsón készíthetünk egészséges házi müzliszeletet is.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Citrusos zabpalacsinta

Citrusos zabpalacsinta

A tésztába sem liszt, sem hozzáadott cukor sincs!

Napi ajánlatunk

Top videók