Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Nincs itthon zsemlemorzsa, mivel panírozzak?

Új ízeket fedezhetsz fel, és közben szuper tápanyagokat is viszel a szervezetedbe.
2021. október 5.

Ha pont kifogyott vagy megavasodott a panírmorzsa, és a bolt vagy a szomszéd sem tud segíteni, akkor bizony érdemes alaposan szétnézni otthon. Persze párizsiasan is elkészíthetjük a kedvenc rántott husit vagy gombát, zöldségeket, ám a fasírtgolyónál már fogjuk a fejünket. Száraz pékárut is darálhatunk, ha akad kéznél, de hátha – pár új ízélményt megkockáztatva – rátalálunk egy új kedvencre!
A zabpehely rostosságban ráver a morzsák többségére: robotgéppel érdemes porrá őrölni, majd szárított fűszernövényekkel ízesíteni. Szóba jöhet a kukoricapehely is: minden háztartásban kell lennie ebből a reggeliző csemegéből, ám próbáljunk meg cukormentessel dolgozni, amit apró darabokra zúzhatunk, a jobb hatás kedvéért. A kukorica darája is jó: grízként megfőzve, vagy puliszkának sem utolsó, de a panírozás szintén jól fekszik neki.
A burgonyachips hasonlóan ropogós eredményt ad: szintén törjük kissé össze. A sós egy klasszikus ízvilágot biztosít, de ha csak ízesített van otthon, akkor az egy új kalandot ígér.
Szintén gluténmentes a köles – az apró golyócskák roppanósak lesznek az olajban sütéstől, így ezt inkább csak erős fogazatúaknak ajánlanánk.
Gluténesek a kínálós pici pereceket ugyanígy összeroppanthatják, a sós kekszek és a főtt rizs pedig inkább a húsgolyóban tesznek jó szolgálatot. A rágcsálnivalók közül még az olajos magvak vethetőek be: akár keverhetjük is a darált mandulát (lisztként szintén jó), kesudiót, mogyorót és diót – halhoz és csirkemellhez ezek a legtutibb bunda-alapanyagok.
A szezámmag önmagában is megáll, akárcsak a napraforgó- vagy a chiamag, illetve a mák, és ezek keverhetőek is a legtöbb pót-panírhoz. Zöldségek panírozásához leginkább ez az opció javasolt. A kókuszreszelék a sertésszelettel működik nagyon, ami édeskés aromát ad a nem mindennapi feltétnek. Bátrabbak még akár a reszelt parmezánnal is futhatnak egy kört.

Perzsa

Forrás: delish.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.