Mutasd a hűtőszekrényed, megmondom ki vagy! (x)
A Whirlpool az ételekkel és ételtárolással kapcsolatos európai szokások és magatartás tanulmányozása után bevezeti új hűtőszekrényeit, a Supreme NoFrost termékcsaládot.
A HŰTŐSZEKRÉNY TÜKRÖZI AZ EMBEREK ÉLETVITELÉT
A hűtőszekrény a modern életvitel tükre, amely által jól nyomon követhető a kulturális, társadalmi és gazdasági fejlődés. Ha valaki titokban lefényképezi a hűtőszekrényét, vagy Ön tesz ki ilyen fényképet a közösségi oldalakra, a fénykép rengeteget elárul Önről: mit eszik, milyen az ízlése, mi a fontos Ön számára, és kivél él. Nincs többé titka mások előtt, ha megmutatja hűtőjét a világnak!
A Whirlpool állandóan arra törekszik, hogy olyan készülékeket fejlesszen, amelyek leegyszerűsítik a napi munkát. Európa-szerte különböző konyhákat és hűtőszekrényeket vett szemügyre, hogy jobban megértse a vásárlókat és a vásárlók ételvásárlási/-tárolási szokásait. Ennek érdekében a vállalat nagyszabású,országokon átívelő kutatást (1) végzett 8 országban: Olaszországban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Belgiumban, Hollandiában, Lengyelországban, Oroszországban és Svédországban, és kifejlesztett egy forradalmian új ételtárolási technológiát, amelyet az új Supreme NoFrost termékcsalád alkalmaz.
A Whirlpool tanulmányából és kutatásából kiderült, hogy minden harmadik ember úgy ítéli meg, hogy a hűtőszekrény a legfontosabb háztartási berendezés, mivel abban tartjuk és tároljuk amit akár szükségből akár élvezetből megeszünk. A megkérdezettek 56% vélekedik úgy, hogy amit a hűtőszekrényen belül tárolunk és ahogy az kívülről kinéz, az az egész életvitelének a tükre. Az angolok, az oroszok és a lengyelek utazási emlékmágnesekkel, családi fényképekkel vagy vásárlási listákkal szeretik személyessé tenni a hűtőszekrény ajtaját. Belgiumban, Hollandiában és Svédországban ugyanakkor a hűtőszekrény – és tulajdonképpen az egész konyha – minimalista és szigorúan rendezett. Az olaszok és franciák valódi megszállottak a hűtőszekrény rekeszek rendezésében, szeretik, ha hűtőjük nem csak hasznos, de a szemnek is kellemes látványt nyújt.
A konyha alapvető szerepet játszik életünkben: Az európaiak 56%-a szeret a konyhában időzni, ahol kreativitását is kiélheti. Az olaszok és az oroszok a konyhát a külvilágtól védő menedékhelynek tekintik, ahol újra feltöltődhetnek energiával – ez a gondolat kevésbé általános a svédeknél, a belgáknál és a hollandoknál, akik szerint a konyha csupán az adott célra szolgál.
KONYHA- ÉS HŰTŐ FOTOGRÁFIA
A hűtőszekrény és a konyha, mint az emberek megismerésének eszköze, világszerte felkeltette a fotográfusok érdeklődését. Az olasz Ambra Zeni portrésorozatot készített milánói családokról, a hűtőszekrényük mellett. A Famiglia che vai, frigo che trovi (Különböző családok, különböző hűtőszekrények) című kutatása során Zeni felismerte, hogy bár vannak különbségek, az összes család fokozott figyelmet fordít a zöldségek, gyümölcsök és egyéb friss élelmiszerek minőségére.
Erik Klein Woltering, holland fotográfus, aki 2007-ben kezdett amszterdami konyhai portréfotókat készíteni, kifejtette, hogy „Minden konyha egyfajta térkép, és számomra a konyha egyben az összetett multikulturális valóság metaforája, amely dokumentálja a korszakot, amelyben élünk. Remélem, az emberek megtudnak bizonyos dolgokat a fényképeimből, és talán egy kicsit jobban megértik egymást.”
1995-ben Martin Parr, angol fotográfus kiadott egy emlékezetes angol ételfotókat bemutató könyvet, amely dokumentálta, hogy az emberek többnyire útközben, az otthonuktól / családtagjaiktól távol étkeztek. 2014-ben egy jól ismert vállalat megbízta Martin Parrt, hogy készítsen újabb fotókat az angolok megváltozott étkezési szokásaira összpontosítva: egészséges, könnyű ételek, asztal körül étkező családok, és a mobil készülékeknek és videótelefonálásnak köszönhetően ma már egyedül is lehet társaságban étkezni, akkor is, ha azok, akikkel együtt eszünk, fizikailag távol vannak.
NYISD KI A HŰTŐT, ÉS MIT LÁTSZ…?
Milyen gyakran vásárolnak az európaiak?
Egész Európára jellemző, hogy az emberek hetente egyszer elrohannak a szupermarketbe, hogy feltöltsék készleteiket csomagolt élelmiszerrel, de néhány országban változatlanul naponta vásárolnak friss termékeket, például gyümölcsöt, zöldséget, tejet, sajtot és húst. Lengyelország a vezető az olyan országok között, ahol még megőrizték ezt a jó szokást, többek között a szükségtelen ételpazarlás elkerülése érdekében. Az olaszok kétnaponta vásárolnak friss gyümölcsöt és zöldséget, az oroszok ugyanilyen gyakorisággal vásárolnak tejet, joghurtot és félkész ételeket. Az Egyesült Királyságban az emberek minden reggel megisznak egy pohár tejet, ezért hetente nagyjából háromszor vesznek tejet. A belgák és a hollandok hetente kétszer vesznek zöldséget és húst, míg a franciák és svédek mindent a heti nagybevásárlás alkalmával szereznek be.
Milyen az európai hűtőszekrény a heti bevásárlás után?
A zöldségen kívül mi foglalja el a legtöbb helyet az európai hűtőszekrényekben? Országok szerint lebontva:
– Az olasz hűtőszekrények tele vannak friss gyümölccsel, mivel az olaszok az európai átlagnál több gyümölcsöt vásárolnak.
– A franciák, angolok és svédek sok tejterméket tartanak. A franciák imádják a joghurtot, míg a svédeknél és az angoloknál a tojás és tej van az első helyen.
– A lengyel hűtőszekrények tele vannak hideg felvágottal.
– Oroszországban a hűtőkben nagy mennyiségű húst és halat tárolnak.
– Belgiumban és Hollandiában üdítőitalos üvegek színkavalkádja dobja fel a hűtőszekrény polcokat.
Ami nélkülözhetetlen
Mi az, ami sohasem hiányzik a hűtőből Európában?
A vizsgált európai országokban érdekes különbségek felfedezhetők fel azon a téren, hogy a tejen, sajton, tojáson, zöldségen és húson kívül mi az, ami mindig megtalálható a hűtőszekrényben:
– Ásványvíz az olaszoknál (56%)
– Joghurt és desszert a franciáknál (79% és 47%)
– Üdítőitalok a belgáknál, hollandoknál és angoloknál (52%, 52% és 38%)
– Hideg felvágottak a lengyeleknél (72%)
– Otthon készült ételek az oroszoknál (64%), a teljes hétre elegendő mennyiségben. Az orosz nők határozottan a legelőrelátóbbak!
Hagyma/fokhagyma és kávé a svédeknél (56% és 33%)
Mi az, ami nem hiányozhat a fagyasztóból?
A jégkockán és otthon készült ételeken kívül…
– Fagylalt az olaszoknál (46%)
– Lejárathoz közeli ételek a franciáknál (25%), hogy elkerüljék az ételpazarlást
– Fagylalt és pizza a belgáknál, hollandoknál és angoloknál (34%, 34% és 37%)
– A szeretteik (pl. mama és nagymama) által készített házi koszt a lengyeleknél (31%)
– Fagyasztott ételek (70%) és fagylalt (45%) az oroszoknál
– Pékáruk (kenyér/croissant) a svédeknél (34%)
A WHIRLPOOL BEMUTATJA INNOVATÍV SUPREME NOFROST TERMÉKCSALÁDJÁT
No 1. a friss és fagyasztott ételek megőrzésében (2)
Biztosítja élelmiszerei hosszú élettartamát!
A Whirlpool, miután kiterjedt tanulmányokat folytatott a vásárlók háztartással kapcsolatos szokásairól, forradalmi változást vezetett be az élelmiszerek hűtésének világában: a Supreme Nofrost kombinált hűtő termékcsalád a friss ételek minőségét hosszabb ideig megőrzi, így elkerülhető az ételek kidobása – a Whirlpool ezt a csatát sikeresen megnyerte vásárlóinak.
A vásárlói véleményeken alapuló tökéletes hűtő-fagyasztó
Az európaiak 86%-a nyilatkozott úgy, (3) hogy az ételpazarlás elkerülése otthon és az otthonon kívül is rendkívül fontos, és az új generációs hűtőktől azt várják, hogy tökéletes, még hosszabb ideig tartó tárolást tegyenek lehetővé, hogy az étel (beleértve a nyers húst és halat is) friss maradjon, megőrizze ízét és színét; nem akarják, hogy a gyümölcs löttyedtté váljon, a zöldség kiszáradjon, a hűtőben páralecsapódás és nedvesség legyen, és keveredjenek a szagok. A tökéletes fagyasztónak teljesen meg kell akadályoznia a fagyasztott étel kiszáradását, és a legjobb formájában kell megőriznie a fagyasztott étel minőségét.
Whirlpool Supreme NoFrost hűtő
A Whirlpool felső kategóriás Supreme NoFrost hűtői azonnali választ adnak minden vásárlói igényre, valóra váltják a vásárlók álmait. Megerősíti a Whirlpool friss és fagyasztott ételek tárolása terén szerzett pozícióját (4), amely az alábbiaknak köszönhető:
Supreme NoFrost
Ez az innovatív, vadonatúj Whirlpool technológia két független NoFrost rendszert alkalmaz, egyet a hűtőben és egyet a fagyasztóban, amelyek segítségével a legjobb jégmentes klíma biztosítható a friss és fagyasztott ételek számára.
– Mi a különbség a már piacon lévő hagyományos teljes NoFrost technológia és az innovatív Whirlpool Supreme teljes NoFrost rendszer között?
A hagyományos teljes NoFrost technológiájú hűtőszekrények csak egyetlen elpárologtatóval (hűtőfelülettel) rendelkeznek mindkét rész – a hűtő és a fagyasztó – hűtéséhez. Így nem lehet eltérő páratartalom szinteket beállítani az egyes részek belsejében, ami kihat az ételek megőrzésére, és nem előzi meg a szagok keveredését.
– A kettős NoFrost esetében két különálló teljes NoFrost rendszer működik: egy a hűtő részben és egy a fagyasztó részben. Így a két rendszer teljesen független egymástól, ami kiváló ételmegőrzést biztosít: optimális a páratartalom, nem keverednek a szagok, és nincs jegesedés sem a hűtőben, sem a fagyasztóban.
6. ÉRZÉK FreshControl technológia
A 6. ÉRZÉK technológia folyamatosan figyeli a hűtőszekrényben a hőmérsékletet és a pártartalmat, így az ajtó nyitása után sokkal gyorsabban állítja helyre a megfelelő hőmérsékletet. Egy speciális ventillátor is segíti a hűtőszekrényen belüli optimális állapot fenntartását. Az AITA (5) élelmiszer-technológiai szakértői szerint a hűtőszekrényben az ideális páratartalom 70–85% – pontosan ezt garantálja a Whirlpool 6. ÉRZÉK FreshControl technológiája.
FreezeControl technológia
Ha a fagyasztott ételek elveszítik felületük nedvességtartalmát, akkor fagyasztáskor keletkező kiszáradt foltok jelentkeznek, amelyek nem csak az étel megjelenését változtatják meg, de az ízét is. A FreezeControl technológia állandó szinten tartja a hőmérsékletet a leolvasztási szakaszban is, és jelentősen csökkenti a hőmérséklet ingadozásokat a fagyasztóban, így megvédi a fagyasztott étel minőségét, színét és akár 50 százalékkal csökkenti a fagyasztáskor keletkező kiszáradást. (6)
Activ0° rekesz
Ideális környezetet teremt a húsok és halak tárolásához. Az Activ0° rekeszben a hőmérséklet 0 °C körüli, így ezek a kényes élelmiszerek hosszabb ideig őrzik meg frissességüket, megjelenésüket, állagukat ér tápértéküket. A rendszer kikapcsolható, ezáltal a rekesz normál tárolásra is használható.
A részletekre való odafigyelés mindig is kiemelten fontos volt a Whirlpool számára, akárcsak az optimális működés és a vonzó megjelenés ötvözése. Absolute Design, amelynél a Supreme NoFrost modern formavilágot képviselő külső megjelenése egyszerű, de érzékelhetően kiváló minőséggel párosul. A prémium készülékek sima ajtóval és rejtett fogantyúval rendelkeznek, a felhasználóbarát kezelőfelület pedig a fogantyúba van beépítve. Az egyszerű használatot az érintésvezérlés biztosítja, amelynek segítségével közvetlenül elérhetők a fő funkciók (pl. Activ0° rekesz). Az időtálló szép megjelenést az új Optikai Inox ajtóborítás biztosítja, amely továbbfejlesztett ujjlenyomat- és karcolás-elleni védelemmel rendelkezik. A fal mellett való közvetlen elhelyezhetőség – az új keskeny ajtóval (45 mm) és zsanérokkal – maximális rugalmasságot tesz lehetővé, ha a konyhában össze kell hangolni a hűtő és a konyhabútor elhelyezését, ugyanakkor a hűtő- és fagyasztófiókok teljesen kihúzhatók maradnak.
Nem csak technológia, de a rugalmas – újjávarázsolt és továbbfejlesztett – belső szervezés is segíti az élelmiszerekkel való jobb gazdálkodást. További jellemző az új LED-es világítási rendszer, amely mindenhol tökéletes megvilágítást biztosít.
A Whirlpool tényleg mindenre gondol, a vásárlóknak a legfejlettebb technológiákat nyújtja és olyan eszközöket biztosít, amelyek segítségével optimálisan gazdálkodhatnak a friss és fagyasztott ételekkel… hogy többé egyáltalán ne legyen kidobott étel. (x)
(1) Az internetes mennyiségi jellegű felmérést a Research Plus intézet végezte 2015 januárjában, a minőségi jellegű másodlagos és helyszíni kutatómunkát pedig a Memethic Lab végezte. Országok: Olaszország, Franciaország, Egyesült Királyság, Lengyelország, Oroszország, Belgium, Hollandia, Svédország.
Mennyiségi jellegű felmérés – a minta meghatározása: 3.300 interjú, az alábbi eloszlással: 500 interjú Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Lengyelországban, Oroszországban, a Benelux országokban (250/250 megosztva Hollandia és Belgium között) és 300 interjú Svédországban Nem: 70% nő, 30% férfi, 23–60 év közötti életkor.
(2) A Whirlpool által végzett belső ételtesztek alapján, amelyek az étel tömegveszteségének és elszíneződésének csökkenését mérték a FreshConrol és FreezeControl technológiák esetén. Felmérés dátuma: 2014. november
(3) A mennyiségi jellegű internetes felmérést a Research Plus Intézet végezte 2015 januárjában, a minőségi jellegű kutatómunkát a Memethic Lab végezte. Országok: Olaszország, Franciaország, Egyesült Királyság, Lengyelország, Oroszország, Belgium, Hollandia, Svédország.
Mennyiségi jellegű felmérés – a minta meghatározása:
– 3.300 interjú, az alábbi eloszlással: 500 interjú Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Lengyelországban, Oroszországban, a Benelux országokban (250-250 Hollandiában és Belgiumban) és 300 interjú Svédországban
– Nemek: 70% nő, 30% férfi, 23–60 év közötti életkor
(4) A Whirlpool által végzett belső ételtesztek alapján, amelyek az étel tömegveszteségének és elszíneződésének csökkenését mérték a FreshConrol és FreezeControl technológiák esetén. Felmérés dátuma: 2014. november
(5) Az AITA (Associazione Italiana di Tecnologia Aliment) az International Union of Food Science and Technology (IUFoST ) szervezet tagja. Az AITA, amely önkéntes, civil nonprofit szervezet, a nemzeti élelmiszer szakembereket és technológusokat tömöríti.
(6) Az SLG Prüf- und Zertifizierungs intézet által végzett, a Freeze Control technológiával rendelkező Whirlpool fagyasztókat Freeze Control technológiával nem rendelkező fagyasztókkal történő összehasonlítás eredményei alapján.
Whirlpool Európa, Közel-Kelet és Afrika (EMEA) vállalatról: A mintegy 26 000 alkalmazottat foglalkoztató Whirlpool EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika), amely több mint 30 európai országban értékesíti termékeit és kilenc országban rendelkezik gyártólétesítménnyel, a Whirlpool Corporation 100%-os tulajdonában álló leányvállalat. A Whirlpool Corporation a világ első számú háztartási nagyberendezés gyártója, éves árbevétele mintegy 20 milliárd dollár, 100 000 főt foglalkoztat, és 70 gyártási és technológiai kutatási központtal rendelkezik a világon a 2014-es adatok szerint. A cég Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, Jenn-Air, Indesit és más ismert márkákat forgalmaz több mint 170 országban. A Whirlpool Corp. Európai Irányítási Központja Comerióban, Olaszországban működik. További információk a www.whirlpoolcorp.com/ honlapon találhatók a vállalatról.