
Miért piros a Coca-Cola logója?
2019. március 1.Az ég kék, a fű zöld, a kóla csomagolása pedig piros… A klasszikus verziót nem is nagyon tudnánk más színben elképzelni, igaz? Vannak dolgok, amiket sosem kérdőjelezünk meg, sőt bele sem gondolunk a miértekbe. Egészen addig, amíg valaki fel nem teszi a nagy kérdést: vajon miért a piros színt választották egykor az egyik legnépszerűbb ital logójához?
Egyes vélemények szerint a cég első reklámjai miatt esett a választás a piros színre, ezekben ugyanis a Mikulás szerepelt. Természetesen klasszikus piros-fehér ruhában, kólás üveget tartva a kezében, így szinte magától értetődő lehetett: a csomagoláson is vissza kell köszönnie a piros színnek. A Coca-Cola Company azonban cáfolja a magyarázatot, állításuk szerint a logó sokkal régebbi, egyidős magával a céggel.
Az igazság megismeréséhez több mint 100 évet kell visszarepülnünk az időben. Nehéz elképzelni, de úgy 130 évvel ezelőtt a Coca-Colát az Egyesült Államok gyógyszertáraiban és vegyeskereskedéseiben hordókban árulták, hasonlóan az alkoholhoz. Ám mivel az alkohol adóköteles volt abban az időben, az üdítő italok pedig nem, a Coca-Cola gyártója pirosra kezdte festeni a hordóit, hogy a vásárlók és az adóellenőrök könnyebben meg tudják különböztetni a szeszes italokat tartalmazó hordóktól és tartályoktól.
A színárnyalat megmaradt, a többi pedig már történelem. Érdekesség még, hogy ez a piros nem található meg a pantone színskálán, ugyanis a vörös szín három különböző árnyalatának keveréke. A betűk, amelyekkel a cégnevet írják viszont hivatalos betűtípus „Spencerian” névvel, ezt az 1900-as évek eleje óta használják.
Forrás: Reader’s Digest