Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Menopauza ellen szuperkaját!

Csokorba szedtük a női hormonokat kiegyensúlyozó ételeket.
2021. június 20.

A havi vérzés abbamaradása miatt nem csak az életkor okolható, de egyéb biológiai vagy műtéti tényezők is számításba jöhetnek. 40-50 éves kor körül ha 12 hónapig „nem jön meg”, akkor menopauzáról beszélhetünk. Ennél fiatalabb hölgyek is megtapasztalhatnak szünetet a ciklusban vagy menopauzás tüneteket – a hőhullámok, éjszakai izzadás, súlygyarapodás és hangulat ingadozások mellett a lelassuló anyagcsere és a száraz bőr is keserítheti a mindennapokat.

Vannak persze termékek, melyekkel könnyíthetjük a helyzetünket, de életmódváltással a szerek is hatékonyabbak. Javuló hangulatot is hozhat az étkezési szokások megváltoztatása és a rendszeres mozgás, mert ezek által a szerotonin szintünk megugrik. Az edzés mellett a szuperkaják szintén besegítenek a hormonháztartásnak – természetesen a zöldség és a gyümölcs ilyen problémákra is gyógyír.

A paradicsom, a répa és a borsfélék tele vannak vitaminnal, rosttal, ásványi anyagokkal és fitokemikáliákkal is – ez utóbbi bioaktív vegyületek védelmi funkciót látnak el. Az ösztrogénszintet az Ázsiában régóta nagy becsben tartott, fitoösztrogénben erős szójával vagy a lignant tartalmazó lenmaggal, a szerotonint pedig a pekándióval pörgethetjük fel. A nyers napraforgómag aminosavai az izmokat és a csontot védik, a zöldborsóból származó fitoösztrogén a bélflórának, fehérje-tartalma pedig a csontképzésnél előnyös. Szorulás ellen a teljes kiőrlésű gabonafélék és hüvelyesek javasolhatóak, de a chia mag és a rozs kimondottan jó szolgálatot tesz.

Aki fogyaszthat tejterméket, az a csontjait óvja a ritkulástól és más nyavalyáktól. A magnézium annak javallt, aki kimerült, és éjszaka sem tudja kipihenni magát. Ezt a tápanyagot halételekkel, kakaóval, kendermagolajjal, mákkal és tökmaggal is bevihetjük a szervezetünkbe, nyáron viszont friss bogyós gyümölcsök formájában is elérhető, őszre pedig a dió és mogyoró biztosítja.

Forrás: healthymagazine.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

2017 őszének alapanyaga: a pekándió

2017 őszének alapanyaga: a pekándió

Az évszak egyik tipikus dióféléje idén nagyobb reflektorfénybe kerül

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.