Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Meal timing, azaz mikor együnk?

2018. november 19.

Az étkezéseink időzítése olyan téma, amelyen a szakemberek rengeteget vitatkoznak. Számít-e tényleg annyira, hogy mikor eszünk? Az étkezések időzítése nem akkora ördöngösség, mint aminek beállítják, amennyiben betartunk pár egyszerű alapszabályt. De az is tény, hogy a témával kapcsolatban sok legenda kering. Népszerű állítások és azok valóságtartalma következik.

 

„Az ébredést követő 30 percen belül kell reggelizni.”

Aki úgy véli, hogy a felébredést követő 30 percen belül el kell valamit fogyasztani az anyagcsere beindítása miatt, nem érvel feltétlenül helyesen. A szervezetünk nem kapcsol ki az alvás ideje alatt, így ha nem vagyunk éhesek, a felébredést követő 1-2 órában nem kell feltétlenül ennünk valamit. Ha azonban hajlamosak vagyunk a délelőtti farkaséhségre, akkor semmiképpen se hagyjuk ki a reggelit.

 

„A szervezetünk izmokat kezd lebontani, ha nem eszünk valamit 3 óránként.”

Ez is elterjedt legenda, különösen azok körében, akik edzenek, de ebben a formában szintén nem pontos. A szervezetünknek több óra kell egy étkezés megemésztésére, így ha a napi kalóriabevitelünk rendben van, akkor nyugodtan időzíthetjük úgy az étkezéseinket, hogy passzoljanak az életritmusunkhoz.

 

„Az esti étkezés gyors hízáshoz vezet.”

Ezt valószínűleg mindenki hallotta már, azonban nem teljesen igaz. Nyilván ha csipszet, sütit vagy pizzát eszünk, attól elhízhatunk, azaz számít, hogy mit eszünk. Az esti nassolás elhagyását követő fogyás inkább azért következik be, mert így összességében kevesebb hizlaló vagy egészségtelen élelmiszer kerül szervezetünkbe. Nyugodtan nassolhatunk este is valami egészségeset, amennyiben azt beszámítjuk a napi összes kalóriabevitelünkbe.

 

„A gyakori étkezések felgyorsítják az anyagcserét.”

Ennek a tévhitnek az az alapja, hogy anyagcserénk intenzívebbé válik étkezés után, de ez nem az étkezés ténye miatt van, inkább meghatározó a bevitt kalóriák mennyisége. 6 kisebb étkezés ilyen szempontból teljesen egyenértékű 3 nagyobbal.

 

„A rágcsálás a legjobb súlyszabályozási taktika.”

Sokan azt hiszik, ha egész nap rágcsálnak kis mennyiségeket, azzal jobban tudnak fogyni. Ez azért nem igaz, mert így nagyon nehéz követni, hogy mennyit is ettünk egész nap, ráadásul nem érezhetjük magunkat sosem jóllakottnak, ami ismét becsapós lehet.

 

Forrás: shaw academy

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Mikor nasi és mikor számít teljes étkezésnek egy smoothie?

Mikor nasi és mikor számít teljes étkezésnek egy smoothie?

Mire figyeljünk reggel és mire, ha uzsonnára fogyasztjuk? Mert nem mindegy ám!
8 gyümölcs, amelyeket ne együnk diétakor

8 gyümölcs, amelyeket ne együnk diétakor

Nem feltétlenül diétabarát ételek, így inkább válasszunk más rost-és vitaminforrást.
Még mindig nem tudunk mindent a táplálkozásról

Még mindig nem tudunk mindent a táplálkozásról

Egy táplálkozási tanácsadó remek képekkel világít rá arra, hogy mi is az igazság az étkezéssel kapcsolatban.

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?