Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Maradjon több a malacperselyben!

2018. December 7.

Számos lista született már arról, hogy egyes élelmiszereket milyen más alapanyaggal érdemes kiváltani, ha le szeretnénk adni pár kilót. Most azonban olyan tippek következnek, amelyek segítségével pénztárcánk túlzott elvékonyodását akadályozhatjuk meg. Maradjon több karácsonyra!

 

Bolti helyett házi snack

Az üzletekben készen kapható popcorn helyett vegyünk pár marék pattogatni való kukoricát, és készítsük el mi magunk a hétvégi rágcsálnivalót. Jóval olcsóbb a csipsz is, ha házilag alkotjuk meg a kedvenc kreációnkat, felhasználhatunk hozzá burgonyát, sárgarépát, céklát vagy akár zellert. Ráadásul bő olaj helyett sütőben szintén ropogósra süthetjük, így nem csupán az árán, hanem még a kalóriatartalmán is spórolhatunk.

 

Friss helyett fagyasztott

Persze senkit sem buzdítunk arra, hogy felejtse el a friss zöldségeket és gyümölcsöket, a jó minőségű fagyasztott termékeket azonban semmiféleképpen sem kell megvetni. Figyeljük az akciókat, így szuper áron juthatunk hozzá nagyobb mennyiségekhez.

 

Előre csomagolt helyett lédig

Ha pontosan annyi lédig terméket veszünk, mint amennyire szükségünk van a következő vásárlásig, annak több előnye is van. A lédig alapvetően olcsóbb, a kimért mennyiség nem romlik majd ránk, sőt mivel mi válogatunk a ládából, garantáltan a legszebb darabok fognak a kosarunkba kerülni.

 

Válasszuk meg, hogy hol vásárolunk

Diszkontáruház, városszéli szupermarket vagy a sarki kisbolt? Egyáltalán nem mindegy, hol ejtjük meg a kisebb vagy nagyobb bevásárlásokat. Érdemes figyelemmel kísérni az akciókat, valamint vásárlásainkba az utazási költségeket is belekalkulálni.

 

Fehér liszt helyett teljes kiőrlésű

Első látásra lehet, hogy nem tűnik észszerű tanácsnak, hiszen a teljes kiőrlésű termékek általában drágábbak, mint a hagyományos fehér lisztből készült társaik. Azonban laktatóbbak – és nem mellesleg egészségesebbek – is, így óhatatlanul kevesebbet fogyasztunk belőlük.

 

Nem kell mindig a legdrágább hús

Joggal feltételezhetjük, hogy a drágább automatikusan finomabbat jelent, de ez csak bizonyos ételfajtákra igaz. Egy pörköltbe például felesleges hátszínt venni, azt tartogassuk különleges alkalmakra.

 

Tároljuk megfelelően az ételt

Ha a burgonyát és a hagymát együtt tároljuk a hűtőben, sokkal gyorsabban megromlanak, mintha száraz, sötét helyen, elszeparálva várnának a sorukra.

 

Bolti üdítő helyett házi limonádé

A bolti üdítők nem csupán drágák, hanem sok esetben egészségtelen összetevőket is tartalmazhatnak. Készítsünk inkább házi limonádét szezonális gyümölcsökből.

 

Szeletelt helyett egész

Ha a szépen vákuumcsomagolt felvágott és sajt helyett egyben vesszük meg a hús- és tejtermékeket, majd otthon szeleteljük fel kedvünkre, azzal rengeteget spórolhatunk. A bolti reszelt sajtot pedig egy az egyben felejtsük el!

 

A szezonális termékekből válogassunk

Ha a zöldségfélékből és gyümölcsökből azt vásároljuk, aminek éppen szezonja van, azzal mind a pénztárcánknak, mind pedig az ízlelőbimbóinknak is jót teszünk. A szezonális mindig finomabb!

 

Gluténmentes gabonák és álgabonák

Amennyiben gluténmentes diétát követünk, de spórolnánk a költségeken, válasszunk a drágább quinoa vagy különlegesebb rizsfajták helyett kölest vagy egyszerű barna rizst.

 

Forrás: popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

5 tuti tipp bevásárláshoz

5 tuti tipp bevásárláshoz

Meal planning? Gyerekjáték!
Minden a vásárlásnál kezdődik

Minden a vásárlásnál kezdődik

Kriszti hasznos tanácsai bevásárláshoz.

Napi ajánlatunk

Top videók