Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
A kép illusztráció

Koktéltippek diétázóknak

2017. április 16.

Csak a becsípés miatt kell aggódnunk.

A mixelt ital alapvetően az egyik legegészségtelenebb választás a magas cukor- és kalóriatartalma miatt, nem beszélve a sok méreganyagról, amit a májunkba juttat. Azonban ha nem akarjuk a hétvégét antialkoholistaként tölteni, nézzük meg a következő útmutatót, ami csupa olyan koktélt tartalmaz, amiktől a legkevésbé kell óvakodnunk.

1. szóda+keserű: Beth Warren, dietetikus és a Living a Real Life with Real Food szerzője szerint ez a legjobb választás: „a keserűk gyógynövénykeverékek alkoholból és más érdekes összetevőkből, kb. 30-45%-os alkoholtartalommal bírnak. Ez szódával (kalóriamentes) felöntve remek szürcsölgetnivaló, egyáltalán nem töri derékba a diétát.” – mondja.

2. pezsgő: Ne tartogassuk Újévre ezt a buborékos italt. Egy pohár (1,2 dl) csupán 90 kalóriát tartalmaz. „A polifenolos antioxidánstartalom, a jellemzően kevés adag és az alacsony kalóriatartalom miatt ez lenne a második választásom.” – állítja Warren.

3. kókuszvíz+bogyós ízesítésű vodka: Autumn Calabrese fitness tréner szerint a kókuszvíz remek hidratáló, ami ellensúlyozza a vodka dehidratáló hatását.

4. mojito a szirup nélkül: Mentol, lime és víz természetes alacsonykalóriás koktél. Egy feles rummal pedig csupán 100 kalória az egész, de azért vigyázzunk a hozzáadott cukorral.

5. tequila+szóda: Amíg a margarita tipikusan nagyon cukros mixelt ital, addig a tequila+jég+szóda+limelé kombináció csak 100 kalóriát tartalmaz. „Az extra citrom/lime még a C-vitamintartalomról is gondoskodik.” – magyarázza Warren.

Ha otthon tartunk bulit, vagy épp csak mixerkedni támad kedvünk, Cassandra Rosen, a Crave Local receptfejlesztője és mixere a következő tippeket ajánlja:

Adjunk buborékot és gyümölcsöt, hogy ízesebbek legyenek az italok: Ízesített vagy szénsavas vizek extra ízeket adhatnak az italainkhoz, természetesen kalóriamentesen.

Mellőzzük a tejet: Helyettesítsük a tejszínt kókusztejjel, vagy mandulatejjel. A cukorszirupot is bátran cseréljük steviara, agavé szirupra, melyeknek alacsonyabb a glikémiás indexük.

Kerüljük a cukros italokat: Annak ellenére, hogy rendkívül finomat, tele vannak kalóriával. Ha ragaszkodunk hozzájuk, használjuk őket kis mennyiségben, esetleg válasszunk olyat, melyben van chili vagy gyömbér, melyek támogatják az anyagcserét.

 

forrás: prevention.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Az egyik legismertebb koktél története

Az egyik legismertebb koktél története

Az USA-ban ma Nemzeti Margarita Nap van. De vajon honnan ered ez az ital?

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?