Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Kívánós vagy? Így üzen a szervezeted

2019. február 4.

Egész nap csak csokit majszolnál vagy csipszet rágcsálnál? Nem biztos, hogy a téli letargia lett úrrá rajtad, elképzelhető, hogy a szervezeted próbál jelezéseket adni, és felhívni a figyelmedet arra, hogy bizonyos tápanyagokban hiányt szenvedsz. Lássuk a leggyakoribb „kívánós” élelmiszereket, illetve a mögöttük rejlő okokat!

 

1. Csoki

Ha folyamatosan tábla csokoládék, bonbonok és trüffelek lebegnek a szemünk előtt, akkor a boldogsághormon mellett valószínűleg magnéziumra is szükségünk van. Pár kocka jó minőségű étcsoki nem fog megártani, de inkább fedezzük magnézium-szükségletünket nyers kakaóval, olajos magokkal, zöldségekkel és gyümölcsökkel.

 

2. Édes, cukrozott ételek

Már megint nem csak a boldogsághormon – illetve annak hiánya – lehet a ludas, az édes ízek utáni fokozott vágyakozás jelentheti azt is, hogy további króm, foszfor, kén és triptofán bevitelt igényel szervezetünk. Brokkolival, szőlővel, sajtokkal és csirkével feltölthetjük krómraktárainkat, foszforban gazdag ugyancsak a csirke, a tojás, a zsíros halak, az olajos magok, a gabonafélék vagy például marhahús. Ként tartalmaz a vörösáfonya, a torma, a káposzta és a karfiol. A triptofán nevű aminosavhoz pedig sajtból, mazsolából, édesburgonyából és spenótból juthatunk.

 

3. Kenyér, tészta és egyéb szénhidrátok

Egy nagy tányér paradicsomos spagetti, 2-3 szendvics, túrós batyu és még egy kis pogácsa? A mértéktelen szénhidrátfogyasztás könnyen elhízáshoz vezethet, ezért jó tudni, hogy valószínűleg a nitrogént érdemes pótolni szervezetünkben. Ezt megtehetjük proteinben gazdag ételekkel: húsokkal, zsíros halakkal, olajos magokkal, babfélékkel és chiamaggal.

 

4. Olajos ételek

A megoldást a több kalcium jelentheti, fogyasszunk zöld leveles zöldségeket, minőségi tejet, sajtféléket.

 

5. Sós ételek

Pótoljuk a kloridot zsírosabb halakkal és kecsketejjel! A sófogyasztás a természetes szilikon hiányára is utalhat, amely nélkülözhetetlen a kalcium felszívódásához, ezáltal pedig az egészséges csontok, porcok megőrzéséhez. Egy marék kesudió, zab, köles vagy árpa kifejezetten jó a célra.

 

Forrás: herbs-info.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

10 érdekes, terhesség alatt kívánt étel

10 érdekes, terhesség alatt kívánt étel

Amikor enni kell, akkor ilyenkor tutira enni kell!!
12 magas szénhidráttartalmú étel

12 magas szénhidráttartalmú étel

A listában sok olyan elem van, amelyről elsőre nem gondolnánk, hogy szénhidrátdús.

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?