Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: Herbalife Nutrition

Karanténkilók? „Minden negyedik felnőtt több mint 3 kilót hízott az otthonlét alatt”

Így változtass – 5 tipp a dietetikustól
2021. május 3.

A mostani időszak mindannyiunk életét, szokásait átalakította. A Herbalife Nutrition gondolt azokra, akik az elmúlt hónapokban home office-ban dolgoztak, több időt töltöttek otthon gyermekeikkel, és kevesebb időt mozgással, miközben extra feladatokkal és ezzel járó stresszel kellett megküzdeniük a mindennapok során. A Herbalife ismert és népszerű szakértőket kért fel, hogy osszák meg tanácsaikat és hasznos tippjeiket testi-lelki egészségünk megóvásáért, immunrendszerünk védelmében, fittségünk, aktivitásunk és motivációnk megőrzés érdekében. Elsőként Antal Emese dietetikus, szociológus tanácsait osztjuk meg, aki a karanténkilók elkerüléséhez ad hasznos tanácsokat.

Fotó: Herbalife Nutrition

1. Tudatosság

„ Feltépem a hűtőt, hiszen egész nap nem ettem semmit.” Sokunk számára ismerős életkép, amikor este hazaérve arra eszmélünk, hogy az egész napos rohanásban szinte nem ettünk, találkozókról találkozókra menve semmi időnk nem maradt arra, hogy magunkra, táplálkozásunkra figyeljünk. Az otthoni munkavégzésnél azt gondolhatjuk, hogy ez a probléma megoldódott, de bizonyára sokan szembesülnek azzal, hogy otthon is egyik konferenciahívásból esve a másikba gyakorlatilag rendes étkezés nélkül élik túl a napot, aztán este farkaséhesen és kontroll nélkül pótolják a kimaradt tápanyagokat. Antal Emese dietetikus a rendszeres és tudatos táplálkozás fontosságára hívja fel a figyelmet, így kontrollálhatjuk testsúlyunkat, valamint elkerülhetjük az extra és nehezen ledolgozható kilókat, amelyekért a felborult energia-egyensúly, a több evés és a kevesebb mozgás tehető felelőssé.

2. Rendszeresség

„Bekapkodom a gyerek reggeli maradékát.” A tudatosság fontos része, hogy rendszeresen étkezzünk, és hagyjunk időt az egészséges reggelinek. „Tudatosan meg kell terveznünk az étrendünket, reggelire készíthetünk egy szendvicset színes zöldségekkel, főtt tojással, zabkását gyümölcsökkel vagy egy teljes értékű shake-et, amelyben ugyanúgy megtalálhatók az értékes tápanyagok, és tényleg energiát, napindító löketet ad, hogy a későbbiekben is bírjuk a strapát” – javasolja Antal Emese dietetikus.

3. Változatosság az immunrendszer támogatására

Így a tavasz kezdetekor különösen fontos, az aktuális helyzetben pedig szinte létszükséglet immunrendszerünk védelme és támogatása. A dietetikus szerint immunrendszerünket változatos táplálkozással, rendszeres testmozgással tudjuk a leghatékonyabban védeni. „A vitaminok és ásványi anyagok, mint a C-, D-vitamin, különböző antioxidánsok nagyon fontosak, de oda kell figyelni a megfelelő fehérje- és folyadékbevitelre is, ami napi 8-10 pohár folyadékot jelent.” Ezek együttesen tudják támogatni az immunrendszer megfelelő működését.

4. Mértékletesség: „Kisebb tányér, nagyobb öröm”

Ha korlátozott a mozgásterünk, akkor kevesebb mozgásra van lehetőségünk. Ebben a helyzetben csökkentenünk kell a bevitt kalória mennyiségét, hiszen ha azonos mennyiségű táplálékot fogyasztunk, az hízáshoz vezethet. Az adagok csökkentésére számos praktikát alkalmazhatunk, ezek egyike, hogy válasszunk kisebb tányért: szemünket becsapva kevesebbet eszünk, azaz nem viszünk be extra kalóriát.

5. Egészséges nassolás

„Még ezt a kis darab édességet megeszem ma…” A plusz kilók szempontjából az egyik legnagyobb veszélyt a magas kalóriatartalmú édességek és nassolnivalók jelenthetik. Ha az étkezések között feltétlenül szeretnénk valamit fogyasztani, érdemes okos nasikat választani, ilyenek a gyümölcsök, az olajos magvak és az egészséges snackek, amelyek segíthetnek fenntartani a testi és lelki erőnlétünket.

Antal Emese dietetikus tanácsai a TV2 Tűsarok április 18-ai adásában hangzottak el, ezen a linken tekinthetők meg.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Rád tört a tavaszi fáradtság? Van megoldás!

Rád tört a tavaszi fáradtság? Van megoldás!

Mit tehetsz ha már délben úgy érzed, leesik a fejed?
Öt érv a napi almafogyasztás mellett

Öt érv a napi almafogyasztás mellett

“Napi egy alma az orvost távol tartja” - szól a mondás. Lássuk, mely tulajdonságai miatt van ez valóban így.

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.