Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Jó éttermet választottunk? Az étteremkritikusok szerint ezekre az intő jelekre érdemes figyelni

2019. április 5.

Akár különleges alkalomról, akár pedig egy szimpla hétköznapi ebédről van szó, jogos igény a finom étel és a kedves kiszolgálás. Étteremkritikusok szerint sok-sok olyan apró – vagy éppen nem is annyira apró – árulkodó jel létezik, amelyek mind arra utalhatnak, hogy nincs minden rendben a kiszemelt étteremmel. Ha odafigyelünk ezekre, rengeteg csalódástól megkímélhetjük magunkat.

 

Senki sem üdvözöl bennünket

Nem arról az esetről beszélünk, ha a felszolgáló láthatóan más vendégekkel van elfoglalva, hanem arról, ha hosszú percekig ránk sem köszönnek, miután beléptünk az ajtón. Amennyiben nekünk kell leintenünk valakit a személyzetből, hogy megkérdezzük, van-e szabad asztal, inkább gondoljuk át, hogy valóban le szeretnénk-e ülni.

 

Nem foglalkoznak velünk

Létezik egy íratlan szabály, amely szerint az asztalnál helyet foglaló vendégeket 60 másodpercen belül üdvözölni kell. Persze a valóság néha felülírja ezeket a szabályokat, a felszolgáló el lehet foglalva, ám akkor is jeleznie kell, hogy hamarosan érkezik. Ha percek óta ülünk az asztalunknál, és még étlapot sem kaptunk – miközben a személyzet vígan jön-megy körülöttünk, esetleg a pultban beszélget –, akár a távozást is fontolóra vehetjük.

 

Teljesen üres a hely

Ha egy átlagos kedd estén gond nélkül kapunk asztalt, az nem olyan meglepő, de ugyanez egy pörgős péntek vagy szombat vacsoraidőben már közel sem jó jel. Főleg, ha közben a szomszédos éttermek zsúfolásig vannak emberekkel.

 

Koszos evőeszközök, étlapok

Egy étlap könnyen elkoszolódhat, ez még bocsánatos bűn, a koszos evőeszközre vagy pohárra azonban nincs mentség.

 

Szennyes az asztalokon

Senki sem szereti úgy elkölteni az ebédjét, hogy közben a szomszéd asztalon még ott vannak a távozott asztaltársaság szennyes edényei. Ha a személyzet gondos, ilyen nem fordulhat elő.

 

Unott személyzet

Ha az ajtón belépve azt látjuk a személyzeten, hogy inkább máshol lennének, de még inkább mi legyünk valahol egészen máshol, akkor nyugodtan tegyük meg nekik ezt a szívességet…

 

Hibát hibára halmozó felszolgáló

Mind emberek vagyunk, mindannyian hibázhatunk. De nem állandóan, és főleg nem kimagyarázva magunkat belőle. A felszolgáló, ha hibázik, kérjen elnézést, majd próbálja helyrehozni a hibáját. Rossz üzenet a vendég kioktatása. Ennek minősített esete, ha a számlán sem stimmel valami.

 

Koszos mosdók

Ha a vendégmosdókkal nem törődnek az étteremben, könnyen lehet, hogy a konyha tisztaságával sem fognak. Furcsa szag, szétszórt papírtörlők, megtelt szemetes – mind intő jelek az étterem higiéniához való hozzáállásával kapcsolatban.

 

Rossz étel

Lehet akármilyen csillogó is egy étterem, ha az étel rossz, azon a szép enteriőr és a kedves kiszolgálás sem fog segíteni. Nyilván ezt előre nem tudjuk ellenőrizni, de szintén léteznek olyan jelek, amelyekre felfigyelhetünk. Ha túl sok étel szerepel az étlapon, ne számítsunk egyenletes és kimagasló minőségre, a hosszú és cirkalmas leírások pedig néha alacsonyabb minőségű hozzávalókból készített ételeket takarnak.

 

Forrás: mashed

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Legidegesítőbb kérések az étteremben

Legidegesítőbb kérések az étteremben

Egy pincér mesél arról, őt milyen furcsa kérésekkel találták meg
1 dolog, melyet sose tegyünk az étteremben

1 dolog, melyet sose tegyünk az étteremben

Bobby Flay, a Food Network egyik séfjének tanácsa

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?