Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Jennifer Lopez diétakihívása – mit szól hozzá a dietetikus?

2019. február 6.

Talán hallottátok a hírt, Jennifer Lopez és Alex Rodrigez nemrégiben új kihívást indított el a közösségi médiában. A feladat egyszerűnek tűnik, ám közel sem az: a résztvevőknek 10 napig semmiféle cukrot vagy szénhidrátot nem szabad fogyasztani. A kihíváshoz már több híresség is csatlakozott, emiatt a felelősség sem kicsi, tinik ezrei utánozzák a szélsőséges elveken nyugvó őrületet. A kihívásról megkérdezték egy dietetikus, Despina Hyde Gandhi véleményét, lássuk, ő miként vélekedik a cukor és szénhidrát teljes megvonásáról.

 

Nem gond, ha teljesen kiiktatjuk étrendünkből a szénhidrátot?

„A szénhidrátok elégetése szervezetünk elsődleges energiaforrása, így ha az ember nagyon kevés – 40-50 grammnyi – szénhidrátot fogyaszt el egy nap, a szervezetének is át kell állnia más energiaforrásra. A szénhidrátok helyett zsírt kezdünk elégetni, amely ugyan jól hangzik, de fáradtsággal, levertséggel, fejfájással és szédüléssel kell számolnunk. A szénhidrátok teljes mellőzése ráadásul igencsak nehéz is, mert bár a kenyérről, tésztáról vagy a rizsről egyszerűen le lehet mondani 10 napra, de nem elhanyagolható, hogy például a zöldségeknek is van szénhidráttartalma.”

 

Despina szerint nem jó a teljes szénhidrátmentesség hirdetése, hiszen akkor gyümölcsöket, hüvelyeseket, lencsét és édesburgonyát sem fogyaszthatunk, pedig ezek mindegyike nagyszerű rostforrás. Fehérjéből nagyon nehéz rostokhoz jutni, a szénhidrátok pedig nem csak ebben, hanem a vitaminokban és ásványi anyagokban is gazdagok. Így az egészségügyi szempontokat figyelembe véve a teljes mellőzés helyett egyértelműen a kiegyensúlyozott étrend javasolt.

 

És mi a helyzet a cukorral?

A szénhidrátok elhagyása több problémát okozhat, mint amennyit megold, ezzel ellentétben a hozzáadott és feldolgozott cukor nélküli étrend nem hoz magával bajokat. „A hozzáadott cukor elhagyása hasznunkra válik, napjaink általános étrendjében úgyis túl sokat szerepel” – mondja a dietetikus. A cukor elhagyása tehát egészségesebb táplálkozáshoz vezet, jobban érezzük majd magunkat, hiszen a hozzáadott cukor megzavarja az inzulinszintünket, ez pedig rosszullétet és fáradtságot okozhat. A természetben előforduló cukor – azaz a fruktóz a gyümölcsökben és a laktóz a tejtermékekben – viszont sok ásványi anyagot és fehérjét tartalmaz, ezekre pedig szükségünk van.

 

Despina az arany középút mellett áll ki, véleménye szerint a teljes mellőzés helyett arra kell figyelnünk, hogy egészséges, magas rosttartalmú szénhidrátokat tartalmazó ételeket fogyasszunk. 10 nap kibírható szénhidrátok nélkül, de felesleges így sanyargatni magunkat. Hosszú távon úgysem lesz tartható a megvonás, zöldségek és hüvelyesek nélkül élni pedig nagyon egészségtelen. Ha teljesen el szeretnénk hagyni valamit az étrendünkből, akkor legyen az a hozzáadott, finomított cukor.

 

Forrás: popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Új celebdiéta a láthatáron

Új celebdiéta a láthatáron

Bármit ehetünk, viszont csak 8 órán át. Sok híres embernél ez bevált.
Az NHS egyszerű tanácsai diétázóknak

Az NHS egyszerű tanácsai diétázóknak

Az amerikai Nemzeti Egészségügyi Szervezet (NHS) szerint nem kell bedőlni az aktuális divatdiétáknak.
11 tévhit a diétáról

11 tévhit a diétáról

Egy remek videó nyitja fel a szemünket.

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.