Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

18+, Indul az éjszakai élet, amivel jön a másnaposság is - hogy éld túl?

A tej már sokaknak necces, de vannak egyéb macskajaj-tippek is.
2021. június 12.

Hasogat a fejünk és émelygünk, pedig milyen jól sikerült a tegnap éjszakai mulatás…Belegondolni is nehéz, mi vár ránk, ha ma este is program van! Hónapok óta nem volt ilyen pezsgés: muszáj hozzászoknunk, hogy ismét élhetünk társasági életet. Aki otthon is iszogatott, annak is jobb lesz, ha úgy hagyja el a lakást, hogy előtte valamennyit evett. A cukros dolgok nem segítik az etanol feldolgozását, ami a fejfájást be tudja húzni, viszont érdemes ilyenkor nagyobb zsírtartalmú ételeket fogyasztani, így a véralkoholszint sem ugrik meg olyan hirtelen. A sajtos falatka és a sós mogyoró sem véletlenül vált sör- vagy borkorcsolyává.

Az alkoholszintet viszont csökkenti a cigarettázás, ennek eredményeként még több piát kívánunk, ráadásul az ereket is szűkíti a bagó. Az ásványi anyagok pedig kiürülnek a sok vizeletürítés során. A vér besűrűsödése miatt ügyeljünk a folyamatos, mértékletes folyadékbevitelre: egy-egy pohárka víz vagy üdítő is csússzon le a korsók vagy whiskey-s, esetleg boros poharak ürítése közben. Minőségi italokat érdemes kortyolgatni, lassú ütemben, nem keverve a fajtákat. Hogy a májunkat kíméljük, lehetőleg acetil-szalicilsavas fájdalomcsillapítót dobjunk be már hazaérkezéskor, ha indokoltnak érezzük: a jó alvás hozzá fog segíteni, hogy kiheverjük az estét.

Reggel bizonyos bőrbarát illóolajok – citromfű, levendula, borsmenta – halántékba masszírozása vagy akár párologtatása is segíthet. A másnapi pohár tej és a feketekávé sajnos nem mindenkinek tünteti el a rosszullétet, a szénsavas italok pedig ingerlik a gyomrot, de a sima csapvíz annál inkább kifizetődő. Ugyanígy egy mézes gyömbér-, csipkebogyó- vagy ginzengtea, illetve valamilyen citrusféle leve, esetleg sós paradicsomlé is lecsúszhat. A szellőztetés és egy torna vagy séta a szabadban kimondottan segít helyreállni.  

Ha megjött az étvágyunk, a reggelit/ebédet nyugodtan vehetjük bőségesre -fűszer, kalória és fehérje szempontjából is. Teljes kiőrlésű szénhidrát, banán, bundáskenyér, főtt tojás, avokádó, savanyú uborka, pizza, sőt, valamilyen meleg egytálétel – például a beszédes nevű korhelyleves – is gyógyír lehet elkínzott gyomrunknak.

Perzsa

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Miért gyógyítja a gyorskaja a másnaposságot? 

Miért gyógyítja a gyorskaja a másnaposságot? 

Te is észrevetted már, hogy a junkfood a legjobb gyógyír a macskajajra? 

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.