Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Immunerősítő ételek – Védekezzünk finom és egészséges ételekkel a téli megbetegedések ellen!

2018. november 14.

Ha nem akarjuk elkapni az éppen aktuális influenzát vagy egyéb felső légúti megbetegedést, hanem fitten és egészségesen szeretnénk kiélvezni a téli hónapok szépségeit, ahhoz mindenképpen erős immunrendszerre lesz szükségünk. Szervezetünket nem csupán tabletta formájában bevitt vitaminokkal, hanem friss élelmiszerekkel is támogathatjuk, lássuk, melyek a leghasznosabbak!

 

Joghurt

A joghurtban található probiotikumok távol tartják a kórokozókat bél- és emésztőrendszerünktől. Habár kaphatóak probiotikumokat tartalmazó táplálékkiegészítők, mi a joghurt előtérbe helyezésére buzdítunk mindenkit. Egy bécsi egyetemi kutatás szerint elég napi 2 dl joghurtot elfogyasztanunk, lehetőleg hozzáadott cukor nélküli fajtát válasszunk.

Zab és árpa

Ezek a gabonák antibakteriális és antioxidáns rostanyagot tartalmaznak, amely immunerősítő hatású. Gyorsítja a sebek gyógyulását, valamint növeli az antibiotikumok hatékonyságát.

Fokhagyma

Ősi csodaszer a javából! A fokhagymában található allicin baktériumölő és gyulladáscsökkentő hatású. Egy kutatás megállapította, hogy aki rendszeresen fogyaszt fokhagymát, annak 2/3-dal kevesebb esélye van megfázásra, illetve a gyomorrák kialakulásának a kockázatát is csökkentheti.

Húsleves (például csirkéből)

Forró, gőzölgő húslevessel kezelhetjük a megfázás tüneteit, a belefőzött fokhagyma és vöröshagyma pedig még az immunrendszerünket is erősíti.

Tea

Minden teafajtában – legyen az például fekete vagy zöld – található egy olyan aminosavfajta, amely immunerősítő hatású.

Marhahús

A marhahús rendkívül gazdag cinkben, amely a fehérvérsejtek szaporodását segíti elő. A fehérvérsejtjeink gyűrik le a szervezetünket megtámadó vírusokat és baktériumokat.

Édesburgonya

Ha az immunrendszerre gondolunk, nem a bőrünk lesz az első, ami eszünkbe jut. Pedig pont a bőrréteg az első védvonalunk a kórokozók elleni harcban. Az egészséges bőrnek sok A-vitaminra van szüksége, amelynek kiváló forrása az édesburgonya, a sárgarépa, a sütőtök és a kelkáposzta.

Kaliforniai paprika

A C-vitamin szintén elengedhetetlenül fontos az immunrendszer felvértezéséhez. Tradicionálisan a citrusféléket tarthatjuk a legjobb C-vitamin-forrásnak, de a kaliforniai paprikában, mangóban, kiviben és brokkoliban még több található belőle.

Tojás

A vitamin-ABC következő tagja, amelyre szükségünk van, az a D-vitamin. Ez a vitamin segíti a csontokba a kalcium beépülését, és immunerősítő hatással is rendelkezik. A legtöbb D-vitamint a tojás, a hal, a marhahús és a tej tartalmazza.

Gomba

A gomba szintén a fehérvérsejtek termelődését segíti elő.

Hal

Bizonyos halfajták – mint a lazac, a makréla és a hering – igen gazdagok omega-3 zsírsavakban, amelyek gyulladáscsökkentők, illetve növelik a tüdő légáteresztő képességét, védve ezzel légzőszerveinket a fertőzésektől. A lazacban ráadásul rengeteg D-vitamin is van még.

 

Forrás: Prevention

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Fűszeres tejes tea - Chai

Fűszeres tejes tea - Chai

Pont annyi idő alatt készül el, mint bármelyik másik tea, viszont pont kétszer annyira melegít fel, egy hideg őszi napon.

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.