Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Immunerősítő ételek – Védekezzünk finom és egészséges ételekkel a téli megbetegedések ellen!

2018. november 14.

Ha nem akarjuk elkapni az éppen aktuális influenzát vagy egyéb felső légúti megbetegedést, hanem fitten és egészségesen szeretnénk kiélvezni a téli hónapok szépségeit, ahhoz mindenképpen erős immunrendszerre lesz szükségünk. Szervezetünket nem csupán tabletta formájában bevitt vitaminokkal, hanem friss élelmiszerekkel is támogathatjuk, lássuk, melyek a leghasznosabbak!

 

Joghurt

A joghurtban található probiotikumok távol tartják a kórokozókat bél- és emésztőrendszerünktől. Habár kaphatóak probiotikumokat tartalmazó táplálékkiegészítők, mi a joghurt előtérbe helyezésére buzdítunk mindenkit. Egy bécsi egyetemi kutatás szerint elég napi 2 dl joghurtot elfogyasztanunk, lehetőleg hozzáadott cukor nélküli fajtát válasszunk.

Zab és árpa

Ezek a gabonák antibakteriális és antioxidáns rostanyagot tartalmaznak, amely immunerősítő hatású. Gyorsítja a sebek gyógyulását, valamint növeli az antibiotikumok hatékonyságát.

Fokhagyma

Ősi csodaszer a javából! A fokhagymában található allicin baktériumölő és gyulladáscsökkentő hatású. Egy kutatás megállapította, hogy aki rendszeresen fogyaszt fokhagymát, annak 2/3-dal kevesebb esélye van megfázásra, illetve a gyomorrák kialakulásának a kockázatát is csökkentheti.

Húsleves (például csirkéből)

Forró, gőzölgő húslevessel kezelhetjük a megfázás tüneteit, a belefőzött fokhagyma és vöröshagyma pedig még az immunrendszerünket is erősíti.

Tea

Minden teafajtában – legyen az például fekete vagy zöld – található egy olyan aminosavfajta, amely immunerősítő hatású.

Marhahús

A marhahús rendkívül gazdag cinkben, amely a fehérvérsejtek szaporodását segíti elő. A fehérvérsejtjeink gyűrik le a szervezetünket megtámadó vírusokat és baktériumokat.

Édesburgonya

Ha az immunrendszerre gondolunk, nem a bőrünk lesz az első, ami eszünkbe jut. Pedig pont a bőrréteg az első védvonalunk a kórokozók elleni harcban. Az egészséges bőrnek sok A-vitaminra van szüksége, amelynek kiváló forrása az édesburgonya, a sárgarépa, a sütőtök és a kelkáposzta.

Kaliforniai paprika

A C-vitamin szintén elengedhetetlenül fontos az immunrendszer felvértezéséhez. Tradicionálisan a citrusféléket tarthatjuk a legjobb C-vitamin-forrásnak, de a kaliforniai paprikában, mangóban, kiviben és brokkoliban még több található belőle.

Tojás

A vitamin-ABC következő tagja, amelyre szükségünk van, az a D-vitamin. Ez a vitamin segíti a csontokba a kalcium beépülését, és immunerősítő hatással is rendelkezik. A legtöbb D-vitamint a tojás, a hal, a marhahús és a tej tartalmazza.

Gomba

A gomba szintén a fehérvérsejtek termelődését segíti elő.

Hal

Bizonyos halfajták – mint a lazac, a makréla és a hering – igen gazdagok omega-3 zsírsavakban, amelyek gyulladáscsökkentők, illetve növelik a tüdő légáteresztő képességét, védve ezzel légzőszerveinket a fertőzésektől. A lazacban ráadásul rengeteg D-vitamin is van még.

 

Forrás: Prevention

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Fűszeres tejes tea - Chai

Fűszeres tejes tea - Chai

Pont annyi idő alatt készül el, mint bármelyik másik tea, viszont pont kétszer annyira melegít fel, egy hideg őszi napon.

Napi ajánlatunk

Top videók

Húsos-vöröslencsés spagetti

Gyors és laktató tésztaétel a téli napokra.

Édesburgonyás palacsinta

Könnyű vacsora. Vagy extrán laktató reggeli?

Buddha-tál

Finom, egészséges, sokoldalú és a végtelenségig variálható – ez a Buddha-tál.