Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Íme 7 egyszerű mód az anyagcsere felgyorsítására

2019. január 2.

Ha az anyagcserénk jól működik, testünk nekünk és helyettünk dolgozik. Egyszerűbbé válik a fogyás és az elért testsúly megtartása, illetve erősebbnek, aktívabbnak érezzük majd magunkat. Január eleje az új szokások kialakításának időszaka. Ha életmódváltásba kezdtünk, próbáljuk a lenti tanácsokat is beépíteni a napi rutinunkba, a pozitív változások nem fognak elmaradni.

 

Erősítsünk

Ha azt szeretnénk, hogy anyagcserénk felgyorsuljon, nem elég az elégetett kalóriák mennyiségére koncentrálni, izmokat is kell építenünk. Heti 2-3 alkalommal ajánlott erősítő edzéseket végezni.

 

Együnk fehérjét reggel és délután

Az anyagcsere felpörgetése azt jelenti, hogy minőségi fehérjével – sovány húsok, tojás, hal, hüvelyesek, joghurt – rakjuk meg a tányérunkat. Érdemes a nap első étkezésénél is figyelembe venni ezt az elvet, ugyanis segíti az izomépítést. Testünk keményebben dolgozik majd, ha fehérjékből származó kalóriát kell lebontania, ráadásul jóllakottabbnak fogjuk érezni magunkat.

 

Kevesebb munkahelyi stressz

Nem mondunk újat azzal, hogy a stressz egészségtelen, a munkahelyi stressz pedig különösen káros. Egy tanulmány szerint a stressz befolyásolja szervezetünk zsírfeldolgozó képességét, ezáltal sajnos csökkenti az egyébként egészséges alapokon nyugvó táplálkozás jótékony hatásait.

 

Kis snack lefekvés előtt

A hiedelmekkel ellentétben a megfelelő lefekvés előtti snack gyorsítja az anyagcserét, valamint állandó szinten tartja a vércukrunkat.

 

Feküdjünk le időben

A kevés vagy nem pihentető alvás megnöveli az étvágyat.

 

Gyerünk mozogni

Ha végzünk is rendszeresen minimum 45 perces edzéseket, ám a nap többi részében csak ülünk a székben, az anyagcserénk takaréklángon fog működni. Álljunk fel időnként, sétáljunk egyet, lift helyett használjuk a lépcsőt. Kis lépések ezek, de mégis hozzásegítenek a mozgásban gazdag életmódhoz.

 

Ne számolgassuk a kalóriákat

Sokan azt hiszik, hogy amennyiben határt szabnak a kalóriáknak, azzal segítik az anyagcseréjüket, de ennek épp az ellenkezője igaz. Ha megfelelően táplálkozunk, azaz sovány fehérjéket, egészséges zsírokat, sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, akkor az anyagcserénk is felgyorsul, és szervezetünk inkább elégeti a bevitt kalóriákat ahelyett, hogy raktározná azokat.

 

Forrás: health.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Tévhit lenne, hogy a folyadék gyorsítja az anyagcserét?

Tévhit lenne, hogy a folyadék gyorsítja az anyagcserét?

Táplálkozási tanácsadók vonják kétségbe ezt a régi jó tanácsot.
Anyagcsere fokozó ételek

Anyagcsere fokozó ételek

Ha azt vesszük észre, hogy az anyagcserénk már nem a régi, jóval kevesebb ételtől is mintha csak hízni kezdenénk, érdemes kipróbálni a következő praktikákat, hogy újra felpörgessük azt.
Anyagcsere-gyorsító élelmiszer

Anyagcsere-gyorsító élelmiszer

Egy új tanulmány kimutatta, milyen típusú élelmiszerek hatnak a legjobban az anyagcserére

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.