Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: shutterstock

Így búcsúzz a hasi zsírtól 4 étrendbeli változtatással

2016. október 29.

Ne aggódj, ez a tudományosan bebizonyított, 4 egyszerű változtatás: finom.

Melyek a legrosszabb következményei annak, ha az alhasadon van egy kis felesleg?

-Majd’ lepattan a gomb a nadrágodról egy kiadós ebéd után,

-egy idegen kedvesen érdeklődik, hogy fiú lesz-e vagy lány,

-a gyönyörű ruha, ami a szekrényed végében árválkodik.

De ezt a hármat is kenterbe veri egy negyedik: magas kockázat a metabolikus szindrómára, amely következménye lehet a cukorbetegség, a stroke és a szívbetegség.

Két típusa létezik a hasi zsírnak: bőr alatti, illetve zsigeri, amely átöleli a szerveket, így sokkal veszélyesebb. Jó hír, hogy van néhány apró, étrendbeli változás, amit ha meglépsz, könnyebben adja majd le a tested a felesleges zsírokat. Íme, 4 egyszerű példa:

 1. Válaszd a teljes kiőrlésű gabonát a finomított helyett:

A barna rizs rostokban gazdag teljes kiőrlésű gabona, amely segít megelőzni a túlevést. Ezért van, hogy a teljes kiőrlésű dolgokat alacsonyabb súllyal és kisebb derékbőséggel társítjuk. A gabona rostjai különösen jók a csípőméret növekedésének megakadályozásában – állítja egy 2010-ben megjelent tanulmány. A teljes kiőrlés során a gabona érintetlen marad, így több tápanyagot ad. Nem csak az lényeges, hogy több teljes kiőrlésű élelmet fogyasszunk, hanem az is, hogy csökkentsük a finomított lisztből készült termékeke bevitelét. Több tanulmány igazolta, hogy ha teljes kiőrlésű ételek fogyasztására cseréljük a finomliszt fogyasztását, csökken a testzsír, így a hasi zsír is. Vásárláskor célszerű mindig megnézni a termék címkéjét a hátoldalon, hogy megbizonyosodjunk róla, valóban teljes kiőrlésűt vásárolunk.

2. Cseréld le a telített zsírokat telítetlen zsírokra:

Nincs okod félni a zsíroktól – amíg a jó fajtájút fogyasztod. Az olívaolaj, és más telítetlen zsírok (avokádó, diófélék) segítenek a csípőd méretének csökkentésében. Segítik csökkenteni a gyulladásokat és a stresszhormont, melyek a testedet arra ösztönzik, hogy ragaszkodjon a zsírokhoz, ne égesse el azokaz. Ha az étrendedben a telített zsírokat telítetlenekre cseréled, az segít az izomépítésben – állítja egy 2014-es tanulmány. A résztvevők fele napraforgóolajjal (telítetlen) készült muffint fogyasztott , másik felük pedig pálmaolajjal (telített) készültet – napi 3-at. Mindkét csoport mintegy 1.6 kg-ot szedett fel, több mint hét hét alatt, de a telítetlen zsírt evők csoportja mégis több izomszövetet szedett magára. Igaz, az egészséges zsíroknak is magas a kalóriatartalma, így szem előtt kell tartani a túlevés lehetőségét.

3. Cseréld le a vörös húst halhúsra:

Több omega-3 zsírsav fogyasztása segít a hasi zsír elleni közdelemben. Ezek a zsírok gyulladáscsökkentő hatásúak és csökkentik a szervezetben keringő stressz hormonokat. Egy 2014-es tanulmány szerint az EPA és a DHA (omega-3 zsírsavak) összefüggnek az alacsonyabb testzsírszászalékkal és a kisebb csípőmérettel. Együnk lazacot és egyéb zsíros halakat. A lazacot pedig D-vitamin tartalma miatt is érdemes fogyasztani, mivel ez a vitamin is segít megszabadulni a hasi zsíroktól.

4. Fogyassz magas fehérje tartalmú ételeket magas szénhidráttartalmúak helyett:

Uzsonnára a nasid legyen mandula! Egy kutatásban 12 hét alatt mandulát fogyasztók koleszterin szintje javult, hasuk és lábuk tájékáról több zsír tűnt el, mint azoknak, akik a kísérlet során 12 hétig muffint ettek – még úgy is, hogy mindkét snack ugyanannyi kalóriát tartalmazott. A mandula gazdag telítetlen zsírsavakban, fehérjében és rostban, és a legjobb benne, hogy egy falat az egész, még csak harapni sem kell.

 

Forrás: www.delish.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Avokádó - több van benne, mint gondolnád!

Avokádó - több van benne, mint gondolnád!

Kétféle embert ismerek: aki él-hal az avokádóért, és aki ki nem állhatja. Az alábbiakból bizonyára ki fog derülni, hogy én az első csoportba tartozom.
Főzzünk sörrel!

Főzzünk sörrel!

Most nem egészen a főzősörről lesz szó – amit szigorúan gyöngyöző üvegből kell kortyolgatni a konyha, vagy a grillsütő melegének kompenzálására – hanem arról a sörről, amit nemes cél érdekében belepocsékolunk az ételbe.
Napi fél kiló? Nem lehetetlen!

Napi fél kiló? Nem lehetetlen!

Végre valami, amiből napi fél kiló az ajánlott! Kezdjünk minden étkezéshez adagolni belőle és nem marad el az eredmény. Régi ismerősőkről lesz szó: zöldség és gyümölcs.

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?