Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Hüvelyesek, a kiváló fehérje- és rostforrások

2018. november 28.

A téli a hónapokban az egyik legjobb választás a hüvelyesekből készült ebéd vagy vacsora. Viszonylag olcsó alapanyagnak számítanak, laktató, meleg egytálételek, saláták, krémek készíthetők belőlük, emellett pedig nem elhanyagolható magas fehérje- és rosttartalmuk. Ráadásul vitaminokban és ásványi anyagokban is gazdagok. Készítsetek belőlük változatos ételeket, íme a mi 5 kedvencünk.

Lencse

Amennyire gazdag fehérjében és aminosavakban, annyira szegény telített zsírokban. Rostdús, ezért már kis mennyiség is igen laktató, így jól megválasztott hozzávalókból készítve akár egy fogyókúrás étel alapja is lehet. Nem elhanyagolható, hogy sok – a szem egészségére pozitív hatást gyakorló –  A-vitamint, valamint cinket, vasat és káliumot tartalmaz.

A mi kedvencünk belőle: lencsesaláta sült répával.

Zabkásakirálynő újévi egészséges finomsága: Sült répás lencsesaláta

Borsó

Bővelkedik kalciumban és magnéziumban, ezáltal jótékonyan hat a csontokra, védi, erősíti azokat. Sok fehérjét, aminosavat tartalmaz, emellett gazdag proteinben és C-vitaminban. Ez utóbbi nem elhanyagolható a téli meghűléses időszakban, hiszen remekül támogatja immunrendszerünket. Rostjai segítenek megtisztítani a szervezetet a salakanyagoktól, emésztési zavarok esetén is érdemes bevetni. Gazdag továbbá B-vitaminban, karotinban, vasban, cinkben, mangánban.

A mi kedvencünk belőle: gazdag borsókrémleves.

Petrezselymes, baconös zöldborsókrémleves

Sárgaborsó

Akinek egyetlen meghatározó emléke a sárgaborsóval kapcsolatban a menzás „betonfőzelék”, az valószínűleg felnőttként sem fogyasztja gyakran ezt a hüvelyest. Pedig érdemes, hiszen nagyon finom ételeket lehet belőle készíteni, ráadásul amellett, hogy szintén sok benne a fehérje, egyéb jótékony hatásokkal is bír. A zöldborsó héjának lehántásával, majd ezt követő szárítással keletkező borsóféle a vegetáriánusok kedvence lehet, sok vitamint, ásványi anyagot tartalmaz. Gazdag például B- és E-vitaminban, valamint folsavban, ez utóbbi nem csupán terhesség esetén fontos, hanem a vérszegénység ellen is felveszi a harcot.

A mi kedvencünk belőle: fűszeres sárgaborsócurry.

Maradékmentő akció Csigó Zita módra – 1. rész

Csicseriborsó

Rosttartalma segíthet csökkenteni a 2-es típusú diabétesz kialakulásának kockázatát, támogatja az emésztést, megtisztítja a bélfalakat a lerakódásoktól, salakanyagoktól. A benne található foszfát- és kalcium kettőse erősíti a csontokat, a szelén gyulladáscsökkentő, illetve ez a hüvelyes is gazdag folsavban és fehérjében.

A mi kedvencünk belőle: hummusz pitával.

Ezt a hummusz receptet muszáj kipróbálnod, annyira jó!

Babfélék

B-, C-, E- és K-vitamin, folsav, foszfor, magnézium, vas – ezeket mind tartalmazzák a babfélék is. Antioxidánsokban gazdag – leggazdagabb a vörösbab – élelmiszer, amely segíthet megelőzni a rákot, valamint csökkenti a koleszterinszintet, illetve a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. Fehérjetartalma szintén jelentős. A szervezetben lassan szívódik fel, ezért nem emeli meg rohamszerűen a vércukorszintet.

A mi kedvencünk belőle: laktató káposztás bableves savanyú káposztából.

Káposztás bableves

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Bableves sűrítése rántás nélkül

Bableves sűrítése rántás nélkül

Sűrítés másképp, liszt nélkül.
Sült paprikás hummusz

Sült paprikás hummusz

Mindig rácsodálkozunk, mennyire változatosan lehet elkészíteni a humuszt.

Napi ajánlatunk

Top videók

Húsos-vöröslencsés spagetti

Gyors és laktató tésztaétel a téli napokra.

Édesburgonyás palacsinta

Könnyű vacsora. Vagy extrán laktató reggeli?

Buddha-tál

Finom, egészséges, sokoldalú és a végtelenségig variálható – ez a Buddha-tál.