Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Hogy csinálja Jamie?

Ha bevalljuk, ha nem, de túl a szimpatikus és vonzó színtéren, ami egy étteremben való sündörgést jelenti, mindig is kíváncsiak voltunk arra, hogy egyrészt miként lehet betörni a piacra, másrészt hogy mennyit lehet vele keresni. Nincs is jobb alany erre Jamie-nél - vajon hogy csinálta ő?
2015. január 12.

Ezt neszelte meg a szerző is, amikor kötete címébe az egyik legnépszerűbb szakácst, Jamie Olivert csempészte, hiszen a páratlanul fényes karriert befutó brit srác azóta a kulináris forradalom emblematikus figurája lett.
Elsősorban ugyan nem feltétlenül az újdonság erejével ható üzleti és vállalkozásszervezési tippeket gyűjt egybe a kötet, ugyanakkor bemutatja ezen képletek működését a valóságban is, ami nagy előny a száraz tankönyvekhez képest.
A recept és hozzávaló itt márkaépítéssé és stratégiai lépéssé alakul, ám a főzőcske helyett néha jobban esik az üzleti modellek tanulmányozása, hiszen észnél kell lenni, ha egy vállalkozás beindul. Hogy különlegesebb portéka-e egy szakács, mint egy mosópor, az is kiderül a kötetből, mint ahogy betekinthetünk abba a tudatos és következetes munkába, amellyel ma már hozzávalókat és konyhai eszközöket is magabiztosabban vásárolunk, ha Jamie neve dísziti.

A karakter lényege

A tíz fejezetre komponált kötetben egy igen alapos életrajz is helyet kapott, amely interjúrészletekkel és rövid elemzésekkel teszi egyedibbé a hivatalos biográfiát. Az olyan fejezetcímek, mint a Legyél bátor! és a Védd meg a márkát! ugyan utalnak az önsegítő könyvek néhol harsány lelkesítésre, ám összességében alapos munkával van dolgunk. A szerző igyekszik alaposan körberajzolni mindazon cégeket, ahol Olivernek tulajdonrésze van, és az olyan egyéb szerepvállalásait, ahol tanácsadóként vagy arcként adja a nevét egy-egy ügyhöz. Az írás-olvasással is bajlódó nyolc éves kora óta kisebb, majd 13 éves komolyabb munkákat végző Olivert elsősorban veleszületett tehetsége és ösztönei terelték az első sikerekig, és volt annyi esze, hogy cégbirodalma irányításához kiváló munkatársakkal vegye körül magát.

Persze azért azt ne felejtsük el, hogy a legprofibb receptből sem lehet igazit főzni, de üzletet kötni sem, ha nincs mögötte egy olyan elkoptathatatlan személyiség, egy olyan eredeti karakter, amelyik jól bírja a ránehezedő nyomást és mindig hozzá tud tenni valami hiteleset.

Trevor Clawson: Üzlet Jamie Oliver módra
(HVG Könyvek, 288 oldal, 3900 Ft)

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Jamie-vel mindig jó

Jamie-vel mindig jó

Az elmúlt években jelentősen javult a Magyarországon elérhető alapanyagok és ételek minősége, ebben a változásban pedig nagy szerepe volt egy angol srácnak és a könyvének, ami most visszatért.
Három és kész

Három és kész

Igen, minden adott lehetne ahhoz, hogy ne, de mi mégis. Odavagyunk Hugh-ért és el is meséljük. Most éppen legújabb könyve, a Három jó dolog a tányéron tart bennünket lázban.

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?