Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Ha csak napi 30 percet sétálsz, máris jó eséllyel lefogysz?

Persze a műkajákból sem ártana visszavenni.
2021. július 23.

A testsúly-felesleg valakinek már gyerekkora óta megkeseríti az életét. Még aki izeg-mozog, az is cipelhet valamennyi extra terhet. Sajnos a kulcs gyakran a rossz étkezési szokás: az élelmiszeripar agyonfinomított termékei és a cukros üdítők pillanatok alatt felpakolják a kalóriákat. A gyorskaják, a stressz és az érzelmi nassolgatás is ronthat később a helyzeten, arról nem is beszélve, ha a teltkarcsú felnőtt alkoholba fojtja a bánatát.

Az első lépés a változás felé az volna, ha a megszokott ételek adagját megnyesnénk: azaz a pizzát nem az egész tepsivel tolnánk be, hanem mondjuk egyszerre csak három szeletet falnánk fel. Ha utána egy levezető sétát is abszolválunk, akkor máris jó irányba haladunk. A túl drasztikus váltás nem mindenkinek jön be, ám a porció csökkentése és például az olajban sült, konyhakészre gyártott ételek kiiktatása hamar megtapasztalható előnyökkel jár. A sovány fehérjékre és az egészséges nasikra is rá lehet kapni, a jó szénhidrátok, gyümölcsök és zöldségek még újszerű ízélményekkel is megajándékoznak. Reggelire zabpehely mogyoróval, áfonyával és mézzel, ebédre hal, rizs és brokkoli vagy gombás-hagymás steak, uzsonnára fahéjas édesburgonya, zöldséges humusz vagy gyümölcs, míg vacsorára lazac, görög joghurtos sült krumplival, esetleg zöldhagyma sajttal – mind ínycsiklandó opciók.

Ha az ízületeknek az edzés túl megterhelő, akkor a napi séta pont megfelel: ha a fenti diéta mellett jó 45 percen át gyaloglunk, akkor garantált a súlyvesztés. Minden nap mozduljunk ki, és legalább fél órát töltsünk a levegőn aktívan – ezt elkezdeni valóban nem könnyű, de a szervezetünk rendszeresen kívánni is fogja, ahogy telik az idő. Persze ha valaki kerekded alkat, és szereti a hasát is, akkor nem kell megvetnie ezért a saját testét – időnként feszegesse a határait, de ne essen túlzásba se. A lényeg, hogy fogadja el a karakterét meghatározó domborulatokat, emellett igyekezzen minél egészségesebben megélni a mindennapokat.

Perzsa

Forrás: womenshealthmag.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

A legegészségesebb zöldségekből fogyasztunk legkevesebbet

A legegészségesebb zöldségekből fogyasztunk legkevesebbet

Fontos problémára hívja fel a figyelmet a hüvelyesek világnapja
18 ok, amiért nem sikerül lefogyni

18 ok, amiért nem sikerül lefogyni

Nézzük végig a lehetséges okokat, szinte biztosan megtaláljuk azt is, ami a mi fogyásunk útjában áll.

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.