Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Fogyni szeretnél? Ezeket a gabonákat szerezd be a diétádhoz!

2019. February 20.

A szénhidrát nem ellenség! Bár számos alacsony szénhidrátbevitelt hirdető „csodadiéta” próbálja mumusnak beállítani, igenis szükség van minőségi gabonafélék fogyasztására. Persze a finomított fehér liszt és az abból készült péksütemények, ételek kerülendők, a lassú felszívódású gabonafélék viszont kifejezetten ajánlottak. Rengeteg fehérjét és rostanyagot tartalmaznak, gazdagok ásványi anyagokban, B-vitaminban és vasban. Szabályozzák vércukorszintünket, megakadályozzák annak ingadozását, azaz nem kell attól tartanunk, hogy a farkaséhség és a „kajakóma” kettőse fogja jellemezni napjainkat. A rostdús táplálkozás nélkülözhetetlen, ha fogyni szeretnénk, hiszen hamarabb jóllakottnak fogjuk érezni magunkat, azaz óhatatlanul is kevesebbet fogyasztunk majd a rostos élelmiszerekből. Mutatjuk is, mely gabonafélékből érdemes betárazni a kamrapolcokra.

 

1. Zab

Az egyik legkedveltebb gabona, nem véletlenül. Különösen reggelire ajánlott magokkal és gyümölcsökkel kombinálva. Amennyiben tejjel fogyasztjuk, még a napindító fehérjeadagról is gondoskodunk. Könnyen jóllakhatunk zabbal, részesítsük előnyben a teljes kiőrlésű fajtát, valamint csempésszünk étrendünkbe zabkorpát is. A zab alapvetően gluténmentes, ám betakarítása és feldolgozása során szennyeződhet gluténnal. Ha gluténérzékenység áll fenn, mindenképpen olyan márkát válasszunk, amelyik csomagolásán feltüntették a garantált gluténmentességet.

 

2. Quinoa

Igazából mag és nem gabona, ezért is soroljuk az álgabonák közé. Gluténmentes, magas a fehérjetartalma, illetve egyike azon kevés növényi ételnek, amely tartalmazza mind a 9 létfontosságú aminosavat. Édesen és sósan egyaránt fogyaszthatjuk. Egy fontos: felhasználás előtt alaposan öblítsük át, így elveszti kesernyés mellékízét.

 

3. Árpa

Az árpa könnyen beszerezhető, egyszerűen elkészíthető gabonaféle. Tartalmaz glutént, ezért gluténérzékenyek nem fogyaszthatják. Amennyiben ez nem szempont, csak ajánlani tudjuk: kiemelkedően magas rosttartalma miatt órákig jóllakottak fogjuk érezni magunkat.

 

4. Hajdina

Még egy gluténmentes teljes kiőrlésű gabona tele fehérjével. Gyártanak belőle lisztet és tésztát is. Otthon elkészíthetjük köretnek, „rizottónak”, belefőzhetjük levesbe, és felhasználhatjuk tápláló salátákhoz.

 

5. Tönkölybúza

A tönköly a „modern” búza könnyen emészthető ősi rokona, nem gluténmentes, ám bőven tartalmaz fehérjét és rostokat. Fogyasztható önmagában, illetve tönkölylisztből finom házi kenyereket süthetünk.

 

Forrás: popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Top 10 gluténmentes gabona - nem is hitted volna, hogy ilyen sok van!

Top 10 gluténmentes gabona - nem is hitted volna, hogy ilyen sok van!

Nem is gondoltad volna, hogy ennyiféle gabona létezik, ráadásul mind gluténmentes! Ismerjük, hát meg őket sorban és használjuk is a következő kenyérsütésnél!
4 lépcső a fogyás érdekében

4 lépcső a fogyás érdekében

Ilyen egyszerűen még senki se fogta meg a súlyvesztés lényegét.

Napi ajánlatunk

Top videók