Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Miért a jóga?

Marton Adrienn vallomása
2016. augusztus 24.

A munkám mellett sokáig eljártam különböző edzésekre, de ezek elsősorban csak fizikailag mozgattak meg. Mentálisan nehezebben tudtam kikapcsolódni, pedig ez a hétköznapokban felgyülemlett stressz levezetésében éppen annyira fontos, mint az aktív mozgás. Az ismerőseim azt javasolták próbáljam ki a jógát, hiszen a sok-sok pörgős munkanap után pont ez lenne a nekem való mozgásforma. Eleinte nagyon szkeptikusan álltam hozzá, de próba szerencse alapon elmentem egy órára. Már az első alkalommal megtetszett a dolog, de nem tudtam teljesen átszellemülni és valahol zavart, hogy nem tudok annyira lehajolni, mint a többiek, mert nem vagyok annyira hajlékony.

Szerencsére ez nem tántorított el attól, hogy több órán is részt vegyek. Ahogy telt az idő, egyre inkább éreztem, hogy az adott pillanatra tudok koncentrálni, és amikor jógázom, képes vagyok csak és kizárólag önmagamra figyelni anélkül, hogy a gondolataim elkalandoznának.  Rájöttem, hogy minden fejben dől el, így elhatároztam, hogy bármilyen nyakatekert is a mozdulat, meg fogom tudni csinálni – és így is lett. Persze a mai napig van olyan mozdulat sor, amit azért mindig lehet tökéletesítgetni. Azáltal, hogy a testem hajlékonyabb lett, a gondolkodásom és a hozzáállásom az élethez is rugalmasabbá vált. Végre azt éreztem, hogy feloldódtak bennem a gátlások, a stressz elmúlt és sokkal felszabadultabb lettem.

A testem fizikailag is egyre jobban erősödött, így sokkal jobban bírom az egész napos főzéseket. A lelkem és a szellemem pedig végre nyugodt, harmonikus és kipihent. Én a jógában találtam meg azt a belső egyensúlyt, ami segít megbirkózni a mindennapi nehézségekkel. Egy stresszesebb nap vagy hét után már rendesen vágyom arra, hogy újra mehessek az órára. Főképp ilyen jó időben, hiszen ilyenkor a szabadtéri jóga a legjobb, ami a nagy hőségben néha felér egy bikram jógaórával. A természet közelsége még inkább relaxál, és segít magamra összpontosítani. Fontosnak tartom, hogy mindenki találja meg önmaga számára azt a mozgásformát, hobbit, tevékenységet, ami feltölti és kizökkenti a hétköznapok monotonitásából.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Céklaság, fél egészség - az 5 legfinomabb céklás étel

Céklaság, fél egészség - az 5 legfinomabb céklás étel

Sorba állítottuk, melyik az öt legnépszerűbb céklás recept volt. Ebből is látszik, milyen sokoldalú tud lenni ez az alapvetően salátanövény. Készülhet belőle leves, főzelék, köret, de vendégváró falatként is izgalmas.
A legviccesebb gyümölcs és még szuperegészséges is!

A legviccesebb gyümölcs és még szuperegészséges is!

A gránátalma nagy színjátékos. Első ránézésre azt hiszed, valami almához hasonló gyümölcsöt vettél, amibe majd beleharapsz, piros leve csurog az álladon, de jó lesz. Jónak jó, csak juss el odáig!
5 szuperétel, amivel az egészségünkért is teszünk

5 szuperétel, amivel az egészségünkért is teszünk

A superfood-ok, vagyis azok az ételek, amelyekkel igencsak megtámogatjuk egészségünket, itt vannak körülöttünk. Csak észre kell vennünk őket és használni. Mi most öt ilyen superfood-dal készült receptet villantunk fel.

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?