Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Érett vagy kevésbé érett banán? Melyik az egészségesebb?

2019. February 22.

Gyümölcssalátába inkább keményebbeket választunk, banánkenyérhez vagy amerikai palacsintához pedig jöhetnek az érett, akár túlérett banánok is. De mi a helyzet akkor, ha az érettségi fokot ezúttal nem íz, állag és felhasználás, hanem élettani hatás alapján vizsgáljuk meg?

 

Az éretlen, azaz kevésbé érett banán előnyei

Ha el szeretnénk kerülni a magas cukortartalmú ételeket (nem hozzáadott cukorról, hanem gyümölcscukorról beszélünk), az éretlenebb banán lehet az egyik legjobb választás. Probiotikus baktériumokat is tartalmaz, fogyasztása elősegíti bizonyos tápanyagok, például a kalcium felszívódását.

 

És a hátrányok…

Az éréssel, beéréssel párhuzamosan nő a gyümölcs antioxidáns tartalma, ezért a kevésbé érett banán értelemszerűen ebből a szempontból hátrányba kerül. Magas keményítőtartalma miatt pedig puffadást okozhat az arra érzékenyeknél.

 

Az érett banán előnyei

A beérés folyamán a gyümölcsben található keményítő cukorrá alakul, ezáltal könnyebben feldolgozza a szervezetünk. Az érett banán magas glikémiás indexe is arra utal, hogy könnyen emészthető az étel. És antioxidánsokban igen gazdag, ahogy ezt már említettük.

 

Van pár hátrány is…

Bizonyos tanulmányok szerint a beérés közben elveszíti a gyümölcs a tápanyagtartalma egy részét. Hogy csökkentsük a veszteség kialakulásának esélyét, tároljuk a hűtőszekrényben, és hagyjuk ott beérni. A benne rejlő sok cukor miatt a kettes típusú cukorbetegséggel élők számára is tilos a fogyasztása.

 

Forrás: One Green Planet

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Banánból művészet

Banánból művészet

Egy holland művész alkotásai alapanyagául a sárga, trópusi gyümölcsöt választotta.

Napi ajánlatunk

Top videók