Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Clean eating, azaz együnk tisztán!

2018. november 15.

A kalóriák kordában tartásához muszáj „matekozni”, azonban az egészséges táplálkozás nem csupán a számokról szól. Ahhoz, hogy leadjunk pár kilót, majd ne is szedjük vissza, az úgynevezett clean eating, azaz a tiszta táplálkozás lehet a kulcs.

 

Álljunk le a feldolgozott ételekkel!

Próbáljunk minél természetesebb ételeket fogyasztani, mert táplálóbbak és egészségesebbek, sőt ráadásul még finomabbak is. Próbáljunk tehát olyan dolgokat vásárolni, amelyek esetén ki tudjuk mondani az összetevők listáján szerepelő szavakat! Mókás szabály, de működik.

Több zöldség és gyümölcs!

Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy mi az, amit megehetünk, amikor csak egy kis snackre vágyunk, a zöldséggel vagy a gyümölccsel garantáltan nem nyúlhatunk mellé. A rostanyag, amit tartalmaznak, megteremti a jóllakottság érzését, és még a szervezetünk számára is hasznos.

Mellőzzük a hozzáadott cukrot!

A fehér cukrot, amely a péksüteményekbe és szuper édes kávéitalokba kerül, lehetőleg hagyjuk el, a természetes gyümölcscukor viszont maradhat.

Keressük a sót!

Szinte mindenben találhatunk sót, legyen az péksütemény vagy tejtermék. Ha az előre elkészített ételeket szépen lassan kizárjuk az étrendünkből, a sóbevitelünket is jobban tudjuk szabályozni.

Kevesebb koffein!

Napi egy csésze kávéról akkor sem kell lemondanunk, ha tisztán szeretnénk táplálkozni. Azonban ha túl sok kávét iszunk, az összezavarja az energiaszintünket, feszültek lehetünk tőle. A sokadik kávé helyett főzzünk inkább egy csésze zöld teát!

Csak semmi alkohol!

Az alkohol tele van üres kalóriával és cukorral, ezért fogyasszunk minél kevesebbet belőle.

Mindig a teljes kiőrlésűt válasszuk!

Attól, hogy a felirat szerint egy kenyér többmagvas vagy organikus, még készülhetett finomított lisztből. Az igazi teljes kiőrlésű lisztből készült kenyérféle javítja az emésztésünket.

Nézzük meg, mi áll a címkén!

Egyértelműnek tűnhet, ám nem biztos, hogy az. Ha alacsony kalóriatartalmat tüntetnek fel egy élelmiszeren, az már jó kezdet, de a nagyon magas nátrium- és telítettzsír-tartalom szintén kerülendő, a már korábban említett kimondhatatlan nevű összetevőkkel egyetemben.

 

Forrás: popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Teljes kiőrlésű pita sült zöldségekkel és tofuval töltve

Teljes kiőrlésű pita sült zöldségekkel és tofuval töltve

Készítsük el a pitát mi magunk, egyszerű és 10 perc alatt megsül
Valóban támogatja a fogyást a zöld tea?

Valóban támogatja a fogyást a zöld tea?

Egy táplálkozási tanácsadó most pontot tesz az ügy végére.

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?