Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Apró trükkök a jobb életminőségért

2019. január 7.

Ahogy a január eleje, úgy minden egyes hétfő is jó indok arra, hogy kicsit változtassunk a megszokott rutinon. Nem kell rögtön fejest ugrani az ismeretlenbe, elég, ha kis lépésekben kezdünk bele életmódunk megreformálásába. Aki pár kiló leadását tervezi, pontosan tudja, miről írunk: az óriási elhatározás után azonnal gyors sikereket várunk, azonban ha ez elmarad, könnyen erőt vehet rajtunk a kétségbeesés. Induljunk inkább apró módosításokkal, így a csalódás biztosan elkerül bennünket, és hamarosan azt vesszük majd észre, hogy észrevétlenül is beépültek új szokásaink a mindennapjainkba.

 

1. Víz, víz és víz

A sok folyadék eltölt, illetve a hidratált szervezetben a fogyás is könnyebben indul meg. Általános közérzetünk szempontjából sem elhanyagolható a megfelelő folyadékbevitel. Ha úgy érezzük, hogy az íróasztalunkra kitett teli ásványvizes flakon nem nyújt kellő motivációt, töltsünk le a telefonunkra vízivásra emlékeztető applikációt.

 

2. Főzzünk otthon

Habár időbe kerül, a főzés megnyugtató és szórakoztató tevékenység is lehet. Nem kell bonyolult dolgokra gondolni, sőt érdemes racionálisan megtervezni a heti menüt, így a vásárlás is egyszerűbb lesz. Egy példa: készítsünk egy isteni csirkesültet, a maradékát pedig másnap tegyük szendvicsbe vagy laktató salátába.

 

3. Készítsük elő az ételeket

Lehet, hogy szívesebben látnánk neki a főzésnek, ha a hozzávalók szépen előkészítenék magukat? Sajnos az önhámozó zöldségekre nincs tuti tippünk, de idő- és energiatakarékos ötletet tudunk adni. A hétre szánt gabonaféléket nyugodtan megfőzhetjük nagyobb adagban vasárnap este, aztán mehetnek is a hűtőbe. Krémlevesből és egyben sült tepsis ételekből szintén vétek kis adagokat készíteni.

 

4. Nassoljunk másképp

Felejtsük el a csipszet, hiszen számos olyan sós és édes rágcsa létezik, amely sokkal egészségesebb a boltban kaphatóaknál. Süthetünk ropogós házi zöldségcsipszet, készíthetünk granolát, szigorúbb fogyókúra esetén pedig vessük be a zellerszárat és a répahasábokat fűszeres zsírszegény joghurtba tunkolva.

 

5. Smoothie egyszerűen

A smoothie sokkal gyorsabban elkészíthető, ha előre feldaraboljuk a zöldségeket és gyümölcsöket, majd visszazárható tasakban hűtőbe tesszük. Reggel csak be kell dobálnunk a turmixgépbe, és már indulhat is a nap az egészséges italunkkal.

 

6. Rejtett zöldségek

Finom fűszerekkel a párolt zöldségek is isteniek, de ha már unjuk, próbáljuk más formában belecsempészni az ételeinkbe. A már említett smoothie-ba például szuper a spenótlevél, a cékla vagy az uborka, karfiolból, brokkoliból vagy zellerből pedig „pizzatészta” készülhet. Egyes zöldségek édes süteményekbe is kiválóak. Ilyen a cukkini (semleges íze révén szinte észre sem lehet venni a gyümölcskenyérben), valamint például a cékla és az édesburgonya, mindkettőt tehetjük brownie-ba.

 

7. Egy kis mozgás

Lift helyett lépcső, autó helyett bicikli és 3 megállóval korábban leszállunk a buszról. Mindenki tudja az unalomig ismételt módszereket, mégsem építjük be a mindennapjainkba. Pedig tényleg nem bonyolult egyik sem, érdemes legalább pár nap próbát tenni valamelyikkel. Esti levezetésnek nincs egyszerűbb a jó öreg sétánál, 40 perc mozgás nem csupán az egészségünknek tesz jót, hanem a fejünket is kiszellőzteti.

 

Forrás: FoodBeast

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.