Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Amit tudni érdemes az új probiotikus trendről

2021. március 8.

A tél végi időszakban sokan betegednek le a koronavírustól függetlenül is. Ilyenkor könnyen felborulhat a bélflóránk, pláne, h még gyógyszereket, ne adj’ Isten antibiotikumot is szedünk. Ilyenkor kulcsfontosságú, hogy feltöltsük szervezetünket a megfelelő probiotikumokkal.

De mire is kell ez nekünk?

Immunrendszerünk nagy része a beleinkben található, így nagyon fontos, hogy odafigyeljünk az állapotára. Puffadás, pattanások, hajhullás? Ha valami nem stimmel, szervezetünk rögtön jelez, figyeljünk rá oda!

Manapság rengeteg termékhez adnak probiotikumot, erre a tendenciára lassan egy újfajta trendként is tekinthetünk. A csokiktól a granoláig mindenfélén olvashattad már, hogy „probiotikummal dúsítva”. Ugyanakkor annak, hogy a probiotikum mennyire tud beépülni a szervezetünkbe, sok tényezője van. Ahhoz, hogy a megfelelő helyen tudja kifejteni a hatását, el is kell érnie az emésztőrendszerig. Tehát nem mindegy, hol és milyen mennyiségben szabadul fel az elfogyasztott ételből, ezért ebben az esetben is törekedjünk arra, hogy főként természetes forrásból vigyük be. Lássuk azokat a termékeket, amikben alapból nagy mennyiségben vannak jelen probiotikumok:

Fotó: 123 RF

1. Joghurt

Talán ez a legismertebb. Több tízmillió baktérium található egy dobozban, szóval nyugodtan helyettesítsd vele a tejet a reggeli müzlid mellé, de akár önmagában is fogyaszthatod vacsorára.

2. Kefír

Az oroszoktól eredeztetjük. Probiotikum tartalma még a joghurténál is magasabb – innen a jellegzetes, savanykás íz. Húszféle különböző baktérium törzset találhatunk meg benne. Plusz jópont, hogy ezt a fajta tejterméket a legtöbb laktózintoleráns is képes kellemetlen tünetek nélkül fogyasztani.

3. Savanyú uborka

Nem hiába kívánja annyi várandós nő! Szakértők szerint érdemes olyat választani, amelyet tengerisós vízben tartósítanak az ecetes helyett, így a benne lévő baktériumok még tovább maradnak eredeti formájukban.

5. Kombucha

Kombu-micsoda?  Igazán egészséges ital, főként bioboltok polcain találod meg. A gombafélék családjába tartozik, segít a hasmenés kialakulásának megelőzésében és kezelésében.

6. Tempeh

Fermentált szójakészítmény, a vegánok egyik fő fehérjeforrása. Szinte végtelen mennyiségű módon felhasználható. Készíthetsz belőle hamis rántott húst, grillezheted, vagy akár salátába is kockázhatod.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

A kombucha előnyei

A kombucha előnyei

Sokan varázslatos egészségelixírnek tartják, de még mindig vannak, akik óvakodnak tőle.
Teriyaki tempeh

Teriyaki tempeh

Különleges és egészséges fogás Gökler Krisztitől.

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!