Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Állandóan a telefont nyomkodod? Rámehet a nyakad!

A természetellenes fejtartást az okos eszközök túlzott használata hozza magával.
2021. július 22.

Lehet, hogy pont most a cikk olvasása közben is a mobilunk vagy a laptopunk fölé görnyedünk, amitől a nyakunk és a fejünk természetellenes tartásba kényszerül. Text Necknek hívják azt a jelenséget, amikor már annyit használjuk az okostelefonunkat, hogy a fejünk kókadt virágként lóg alá. A túlzásba vitt nyomkodás miatti torzulást pár tornagyakorlattal ellensúlyozhatjuk, melyek tehermentesítik igénybe vett nyakunkat. Túl nagy súlyt rakunk az ínszalagokra, a porckorongra és az ízületekre, megnyújtván és gyengítvén a nyaki izmokat, mikor előre lógatjuk a fejünket. A szakértők szerint ekkor 12-48 kilogrammnyi tömegnek megfelelő terhet kell megtartania a nyakunknak.

Yasmin Karachiwala fitnesz edző és Dr Hemakshi Basu orvos Instagramon megmutatott pár könnyen elvégezhető gyakorlatot, melyek segítenek helyreállítani az érintett területet. Ám ha már valakinek fájdalmai vannak, az először az orvosával konzultáljon.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Yasmin Karachiwala | Fitness (@yasminkarachiwala)

A Text Neck kifejezést Dr Dean L. Fishman vitte be a köztudatba: a csontkovács az ismétlődő igénybevételből származó nyaksérüléseket a túlzott mobilozás számlájára írja. Az állapot tünetei a merev nyak, a felső hát vagy a nyak fájdalma, az érzékeny, feszült váll, a fejfájás és a zsibbadó karok. A kezeletlen nyak izmai, ínszalagjai és idegei begyulladhatnak,  az ízületek károsodhatnak és tartási problémák is kialakulhatnak. A gerinc mellkasi szakasza ellapopsodhat, a porckorongok összenyomódhatnak, az izmok legyengülnek és még a tüdőkapacitás is csökkenhet.

Hogy megelőzzük a panaszokat, először is érdemes csökkenteni az okos eszközökkel töltött időt. Ha épp nyomkodunk, akkor próbáljuk a fejünket kímélő pózban tartani, a kütyüt pedig szemmagasságba emelni. Iktassunk be gyakran szüneteket, akár 15 percenként nézzünk körbe, majd semleges pozícióba állítsuk a nyakunkat. Ha rendszeresen végzünk valamilyen testmozgást vagy tornázni járunk, az mindenképpen javítja a tartásunkat is.

Perzsa

Forrás: thehealthsite.com

Megosztom barátaimmal

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.