Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

A nagy szemfényvesztés: ezért étvágygerjesztőbbek a gyorsételek reklámokban, mint a valóságban

2019. február 25.

Az óriásplakátról ránk mosolygó hamburger pavlovi reflexeinkre apellál: most rögtön térjünk be az első gyorsétterembe, és rendeljük meg a legújabb burgert frissen sült burgonyával, isteni szószok és olvadozó sajt kíséretében.

A nyálcsorgató reklámokban mindig ropogós a sült krumpli, szaftos a hús, valamint tökéletes a zsemle, aztán persze az étteremben kicsomagolva vágyunk és vásárlásunk tárgyát, általában egészen más kép tárul elénk. A hamburger szottyadt, jóval laposabb a fotón látottnál, a paradicsomok nem elég pirosak, a zsemle összenyomódott, és a sajt sincs olyan szépen megolvadva. Ilyenkor jön a nagy kérdés: miért nem olyan a kezünkben tartott hamburger, mint a reklámban vagy a plakáton?

A szomorú valóság az, hogy sosem lesz annyira ínycsiklandó, hiszen akkor egészen egyszerűen emberi fogyasztásra alkalmatlan lenne. A képeken látható alkotások hosszú és fáradságos munkával válnak vizuális szempontból csalogatóvá, a gyorsétteremben pedig valós alapanyagokból, percek alatt állítják össze a rendelésünk.

A fotókra készült ételek a food stylistok apró trükkjei miatt néznek ki annyira étvágygerjesztően. A húst nem sütik át teljesen, így nagyobb marad a nedvességtartalma, azaz sokkal szaftosabbnak fog tűnni. Felületét olajjal és egyéb „fényesítő” anyagokkal kezelik le, a sült hatást pedig inkább szakácsfáklyával érik el, azaz csak a hús külsejét perzselik meg. Ha a hamburger zsemléje meg is egyezik az étteremben kapható péksüteménnyel, akkor is jóval vastagabb szeleteket vágnak belőle az aljának és a kalapjának egyaránt. És hát a szezámmag…igen, ezeket a kis magocskákat egyesével szokták a zsemlére ragasztgatni, hogy minden egyes darab pont oda kerüljön, ahova szeretnék.

Tű, hurkapálca és fogpiszkáló… Bizony egy fotóhoz modellkedő hamburger alapvető tartozékai ezek. Megtámasztják az egyes rétegeket, megemelik a teljes építményt, és nem engedik, hogy az összetevők elcsúszkáljanak egymáson, netán hátrafelé megsüllyedjenek. És akkor még nem beszéltünk az utólagos retusálásról sem, ilyenkor a modellek összes életszerű hibája eltűnik, erősebb színeket és kontrasztot kapnak, hogy már messziről nézve is szinte „leugorjanak” arról a bizonyos plakátról.

A gyorséttermi reklámok trükkjei természetesen nem csak a hamburgereknél jelennek meg. A szénsavas üdítőkbe savlekötő kerül, ettől buborékosabbnak hatnak, a gőzt pedig melegített pamut labdák szolgáltatják az étel mögé becsempészve. A shake-ekhez a tejet gyakran folyékony ragasztóra cserélik, a szószokba viasz kerül, ami jobban előhozza a színeket, a fagylalt és krumplipüré gyurmából készül, és persze élethű jégkockákat is vásárolhatunk műanyagból.

Ezek után már nem biztos, hogy annyira ínycsiklandozóak a hirdetések, ugye?

 

Forrás: Reader’s Digest

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Éljen a hamburger, és ez a jó kis recept!  Cheddar sajtos-sült hagymás marhaburger

Éljen a hamburger, és ez a jó kis recept! Cheddar sajtos-sült hagymás marhaburger

A tengerentúlon tudják: a hamburger olyan örök klasszikus, melyről érdemes kiemelten megemlékezni, épp ezért július 28-án Nemzeti Hamburgernapot tartanak. Az egyik legnagyobb nyári kedvencem a parázsburgonya, így nem volt kérdés, hogy a krumpli ebben a formában fog a burger mellé kerülni.

Házi hamburger, de nem akármilyen!!

Pulykaburger csípős paradicsomszósszal

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!