Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Forrás: 123RF

A kollagénnel ugye együtt szeded a biotint?

A B₇-vitamin rásegít a fehérje feszesítő hatására.
2021. július 13.

A szépségipar egyik kedvenc táplálék kiegészítője a kollagén. Ez a fehérje nem csak a feszes bőrre garancia – általa újul meg a kötőszöveteink zöme, tetőtől talpig. A bőrre, a hajra és a körmökre tett fiatalító hatása a leginkább ismert: a rugalmasság mellett a szövetek vízfelvételi szintjét is támogatja. A haj növekedéséhez szükséges aminosavakat és tápanyagokat biztosítja, melyek a keratin építőelemei. Ugyanígy a köröm töredezettségétől is megkímél; nem véletlen, hogy a nevét a görög kólla (ragasztó) szóból eredeztetjük.

A kutatások már azt is feltárták, hogy még a beleinknek is előnyös a kollagén: az izomszövetet és az emésztőrendszert kibélelő sejteket erősíti ez a fehérje. Hasonlóan működik az ízületeket tekintve: az itteni kötőszöveteket pedig közel húszféle aminosavval látja el. Mondanunk sem kell: az izom- és csontrendszerünk számára szintén áldás ez a fehérje, mely tojásból, tőkehalból, csontlevesből és zselatinból is kinyerhető. Mi magunk is képesek vagyunk előállítani, ha például epret, tökmagot, citrusféléket, fokhagymát vagy leveles zöldségeket (spenót, kelkáposzta) fogyasztunk.

A hatása akkor a legtutibb, ha biotinnal együtt szedjük: a B₇-vitamin – ami régebben H-vitamin néven is futott – ugyanis kulcsfontosságú szerepet tölt be a zsírok, szénhidrátok és aminosavak napi szintű anyagcsere folyamataiban. A B-komplex vitaminkészítményekben ott van már a biotin is, mely leginkább a szépségért felel. Ha a szintje a testünkben alacsony, az hajhulláshoz vezet, illetve törékeny és merev lesz a körmünk. Ennek a vízben oldódó vitaminnak a szedése viszont erős, ellenálló szaruréteget eredményez. Természetes formában a tojássárgája, a dió, a máj, a karfiol és az élesztő a forrása.

Két dudás megfér egy csárdában: a kollagén-biotin kombó kiválóan működik. A saját, egyéni mechanizmusát mindkét anyag végrehajtja, együtt pláne felpörgetik a szervezetünk építőkockáit. Számos vizsgálat folyt és folyik e két táplálék-kiegészítő kapcsán, de az már régóta leszögezhető, hogy a nyak, has, lábak, kezek és dekoltázs ráncainak száműzőiről van szó.

Perzsa

Forrás: mindbodygreen.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

A kollagénpor 4 előnye

A kollagénpor 4 előnye

Egyre többen használják a halak és tehenek kötőszövetének porított változatát táplálék-kiegészítőként.
Ezt az ételt fogyaszd, ha tökéletes bőrre vágysz

Ezt az ételt fogyaszd, ha tökéletes bőrre vágysz

Leginkább ajánlott: minden nap. Victoria Beckham legalábbis erre esküszik.
Növényi táplálkozás: ha nem figyelsz, B-vitamin-hiányt okozhat

Növényi táplálkozás: ha nem figyelsz, B-vitamin-hiányt okozhat

Javában tart a Veganuár – beszéljünk a kockázatokról is!

Napi ajánlatunk

Top videók

Sonkás-bulguros töltött kaliforniai paprikák

Könnyű ebéd vagy vacsora a sütőből. A receptből az is kiderül, hogy miért érdemes elősütnöd a paprikát.

Almás rizsfelfújt

Őszi desszert, amely egy tartalmas leves után 2. fogásként is megállja a helyét.

Duplasajtos tepsis bucik

A hot dog kiflit akár így is felhasználhatod!