Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

A kalcium és D-vitamin legjobb természetes forrásai

2018. november 2.

Egészségünk és vitalitásunk megőrzése érdekében alapvető szükségünk van kalciumra és D-vitaminra. Érdemes megnézni, hogy természetes módon, finom ételekkel hogyan juttathatunk belőlük elegendő mennyiséget a szervezetünkbe.

A tejtermékek mindig jó kalciumforrások, ezeken kívül pedig az alábbi alapanyagokat is érdemes beépíteni a táplálkozásunkba: spenót, fodros kel, szójabab, fehérbab, halfélék (szardínia, lazac, pisztráng). Kalciumból a gyerekeknek életkortól függően napi 700-1300 milligrammot, a felnőtteknek 1000-1200 milligrammot kellene fogyasztaniuk.

D-vitamint nagy mennyiségben a zsírosabb halak (tonhal, makréla, lazac), a tejtermékek, az avokádó, a narancslé, a szójatej, a marhamáj és a tojássárgája tartalmaz.

Ha pedig a lista alapján nincs konkrét ötlet, jöjjön 5 szuper finom étel és ital az Ízes Életről:

Gökler Kriszti a spenótot a sós palacsinta tésztájába csempészte.

Spenótos palacsintatekercs

 

A fodros kel akár egy egészséges smoothie alapja is lehet. Bár a recept eleve tartalmaz fehérjét a görög joghurt révén, ha a növényi tejek közül a szójatejet választjuk, még tovább fokozhatjuk italunk pozitív élettani hatásait.

Banános, ananászos smoothie fodros kellel

 

Két „legyet” egy csapásra: szardíniás avokádósaláta

Szardíniás avokádósaláta

 

Csigó Zita szuper tepsis fogása tejterméket és spenótot is bőven tartalmaz.

Íme az egyik kedvenc sült tészta receptünk, meglepetés ízbombákkal

 

Bab és tonhal, együtt csak jó lehet!

Olasz bab tonhallal

 

Forrás: WebMD

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Reggelire tej vagy narancslé?

Reggelire tej vagy narancslé?

Nézzük, melyik az ideális választás
A D-vitamin hiányának 5 jele

A D-vitamin hiányának 5 jele

A folyamatos fáradtságérzet tapasztalásakor lehet, hogy csak egy kis napozásra van szükségünk.
Spenót:  egy alacsony kalóriatartalmú szuperélelmiszer

Spenót: egy alacsony kalóriatartalmú szuperélelmiszer

Előnyök, felhasználás, óvintézkedések

Napi ajánlatunk

Top videók

Húsos-vöröslencsés spagetti

Gyors és laktató tésztaétel a téli napokra.

Édesburgonyás palacsinta

Könnyű vacsora. Vagy extrán laktató reggeli?

Buddha-tál

Finom, egészséges, sokoldalú és a végtelenségig variálható – ez a Buddha-tál.