Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

A jó alvástól boldogabbak leszünk - próbáljuk ki!

10 egyszerű trükk a pihentető alváshoz, hogy reggel kisimultan és frissen ébredj.
2016. február 28.

Jobb közérzetet szeretnél? Pihend rendesen ki magad! Az egészséges emberek tudják, hogy az alvás nagyon fontos a szervezetnek, ezért kellő időt és figyelmet szentelnek neki. Most megosztjuk veled a legfontosabb trükköket, hogy kisimult arccal ébredj minden reggel.

Zuhany

Alváskutatók szerint a testhőmérséklet nagy mértékben befolyásolja az ágyban eltöltött időt. Az esti fürdés sokat javíthat az alvás minőségén, ugyanis a meleg víznek relaxációs hatása van, segít “kikapcsolni” testünket.

Meditálásalvas_1

Csöndesítsd le elmédet néhány perc meditálással. A gyakorlatoknak számtalan jó hatása van egészségünkre, a jobb alvást is ide értve. Mondj el néhány mantrát lefekvés előtt, és másnap meglátod az előnyeit.

Írás

Tele vagy gondokkal? Írd ki magadból! Kutatások igazolják, hogy ha leírod, ami a fejedben van, segít elengedni a problémákat, megtisztítani gondolataidat. Az írásnak számtalan más előnye is akad, az egyik többek között az, hogy segít az elalvásban.

Víz

Az alkohol nem megoldás! Az alvásra sem. Elsőre talán úgy tűnik, hogy igen, de hosszútávon semmiképp sem veszed hasznát. Próbáld meg lecserélni az esti pohár bort egy pohár vízre, és nem fogsz többé kiszáradva ébredni.

Moss fogat!

Minden fogorvos javasolja a napi kétszeri fogmosást. Ha nem teszed, a baktériumok nagyon hamar elszaporodnak, rossz lesz a leheleted, fogaid és egész szád egészségét kockáztatod.

Sport

A jó alvásért meg kell izzadni! Nem csak egy jó talpmasszázs segíthet. Kutatások igazolják, hogy jobban és könnyebben alszanak, akik rendszeresen mozognak.

Felejtsd el az elektronikus készülékeket!

Tedd ki az összes képernyő szűrét a hálószobából. Ártalmatlannak tűnnek, miközben a legnagyobb ellenségei az igazi pihenésnek. A készülékek által kibocsátott kék fény zavarhatja a nyugalmat. Ami pedig az ébredést illeti, próbálj meg beszerezni egy klasszikus ébresztőórát, a telefont pedig tedd minél messzebb az ágyadtól.

Evés lefekvés előtt

Az elalvás előtti evés nem feltétlenül rossz, attól függ, hogy miről van szól. Vannak olyan ételek, amik kifejezetten jót tesznek, helyreállítják a vércukorszintedet, és segítenek az elalvásban. Számos gyümölcs például ilyen.

Alvás a házi kedvencekkel

Minden attól függ, hogy milyen mélyen alszol, de a házi kedvencek nem segítenek a nyugodt alvásban. Ha könnyen felébredsz minden neszre, nem javasoljuk, hogy a cicussal vagy a kutyussal aludj. A legfontosabb az, hogy nyugodtan aludj és kipihend magad!

Nyolc óra pihenés

A Nemzetközi Alváskutató Szövetség kimutatta, hogy a 7-9 óra közötti alvás optimális. Igenis számít, hogy mikor mész aludni, ezért feküdj le időben, meglátod reggel hálás leszel magadnak.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Az 5 legnagyobb hiba, amit a krumplipürével elkövethetsz

Az 5 legnagyobb hiba, amit a krumplipürével elkövethetsz

A krumplipüré az egyik legnépszerűbb, és legfinomabb köretünk. Kevés és olcsó alapanyag kell hozzá, elkészítése pedig egyszerűnek tűnik, de sok hibát ejthetünk közben. Könnyen megeshet, hogy egy ragacsos, ízetlen masszával találod magad szembe, a könnyű, és krémes püré helyett.
6 tipp, hogyan lehetsz igazán kreatív a konyhában

6 tipp, hogyan lehetsz igazán kreatív a konyhában

Attól, hogy megy fejből egy csomó recept, és mesterien tudsz szuflét készíteni, még nem válsz a konyha mesterévé. Az az igazi, amikor bekukkantasz a kamrába, vagy a hűtőbe, ránézel az alapanyagokra, és kapásból eszedbe jut öt recept.
6 tipp, amivel könnyedén úrrá lehetsz a konyhai káoszon

6 tipp, amivel könnyedén úrrá lehetsz a konyhai káoszon

Bűn azért nem elkészíteni egy ételt, mert nem akarunk rendetlenséget hagyni magunk után a konyhában. Praktikus tippek rendrakáshoz.

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?